Sonos Roam verliest vlug connectie met airplay.

  • 24 October 2021
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

Badge

Met de “AirPlay” functie staat deze speaker mooi naast een Apple Mini of Mac. Het geluid is voortreffelijk, helaas dien je steeds weer naar de speaker selectie te gaan zodra het geluidsignaal ook maar een halve minuut stopt. Volgens de Sonos app blijft de speaker op play staan alsook de knop van de instellingen geluid maar toch dien je minstens één van de twee aan te klikken om terug geluid te hebben. Erg vervelend,iemand een oplossing hiervoor?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste @ijsman Marc Goedemorgen en welkom op de community.

 

Hoewel ‘Airplay’ klinkt alsof het een directe communicatie is tussen in dit geval je Apple mini of Mac is dit niet het geval.

Airplay gaat via het thuisnetwerk / Wifi.

In dit geval is het heel goed om even te kijken naar de verbinding.

Hoe ziet thuis je netwerk er uit? 

Heb je je volledige netwerk ook al even een herstart gegeven?

Badge

Klopt wat je schrijft, en we hebben een compleet wifi netwerk in huis met verschillende zenders ieder rechtstreeks verbonden met de router. Gedurende de tijd dat ik de Roam gebruik en dat is als sinds hij op de markt is hebben we de router al een paar keer herstart bv voor korte stroomonderbreking.

Het is niet dat de verbinding tussen de Roam en de Mac met airplay wegvalt maar… Bv als je een filmpje van YouTube bekijkt en een tweede wil zien en er is tussen de twee een onderbreking van geluid van amper minder als 30 sec komt het geluid pas op als het tweede filmpje al een minuut aan’t spelen is wat vervelend is. Om dat te verhelpen ga je naar de instellingen van geluid op je Mac en klik je op de geconnecteerde Sonos en dan begint het onmiddellijk te spelen. Ook kan je naar de Sonos app gaan en daar eerst de pauze knop drukken en vervolgens op de play knop en dat helpt ook. Maar dat is best vervelend. Heb ook geprobeerd om de Sonos te verbinden met de usb kabel aan de Mac maar dat geeft hetzelfde effect, geen verbetering.

Dit probleem kan zich natuurlijk situeren aan één van de twee kanten zowel aan de Sonos als aan de Mac. En als het van Apple moet komen dan zullen we nog lang wachten….:sweat_smile:

Reputatie 4
Badge +1

Hey @ijsman Marc 

 

Wat gebeurd er met de verbinding als je bijvoorbeeld muziek/radio over airplay afspeelt. Blijf de verbinding dan wel tot stand?

Badge

Het is nu al verschillende maanden verder en heb nu toch al uren geluid geluisterd via de roam van mijn mac. Aangezien muziek en radio rechtstreeks via de Sonos app gekozen wordt gebruik ik zelden de mac.+ Heb het toch geprobeerd maar dat blijkt minder problemen te geven. Vooral de app om tv programma’s en you tube geven bij mijn gebruik dat probleem. 1 minuut pauze is voldoende om geluid niet onmiddellijk te hervatten.

En als je kijkt naar de instelling op de mac en de play knop op de Sonos app is alles normaal…