Beantwoord

Sonos Roam uit app verdwenen

  • 11 November 2021
  • 9 reacties
  • 268 Bekeken

Badge +1

Ik heb een compleet Sonos systeem, ARC, Sub, en twee play5, boven zo'n boxje van Ikea en een Sonos Roam. Alles werkte altijd prima maar nu is sinds twee weken de Sonos Roam uit de app verdwenen, soms staat hij er weer tussen en dan wil je hem weer uitschakelen en is dat plotseling weer verdwenen. Hoe los ik dit op, er is aan de WiFi of wat voor instellingen ook niks veranderd…

b.v.d. voor info.

 

icon

Beste antwoord door User264570 17 November 2021, 11:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @User264570

Werkt het volledig Sonos systeem draadloos of heb je 1 of meerdere speakers bekabeld met een internetkabel?

Graag verneem ik van je wat de Roam doet op het moment van verdwijnen, verkleurt het led lampje of blijft deze knipperen?

Badge +1

Ik heb de Arc met de kabel aangesloten en dat werkt allemaal prima, de Sonos Roam deed het de afgelopen twee dagen weer , maar was vanmorgen weer verdwenen, wat hij doet tijdens het verdwijnen geen idee… Heb de Sonos Roam sinds juni, nooit geen problemen gehad en is nu sinds twee weken mooi hopeloos!!

 

Als ik hem nu uitzet, ziet hij de Sonos Roam “offline” zet ik hem aan is hij weer verdwenen.

Reputatie 4
Badge +1

@User264570 Goedemorgen.

 

Graag om net even wat verder te kunnen kijken ben ik erg benieuwd hoe thuis je netwerk er uit ziet.

Heb je buiten de hoofdrouter ook nog andere punten in huis die WiFi uitzend of versterkt? 

Badge +1

Nee alleen de Ziggo Connectbox (300 Mbit/s)

Reputatie 4
Badge +1

@User264570 

 

Zeer vreemd.

Op het moment dat de Roam niet meer zichtbaar is in de Sonos app.

Wat doen de LED lampjes op dat moment? knippert wit of blijft het LED lampje stabiel wit?

Badge +1

Stabiel wit, als ik hem handmatig aanzet speelt hij verder prima...alleen in de app ziet hij hem niet.

Reputatie 4
Badge +1

@User264570 

Dan zou ik dit graag telefonisch even verder willen uitzoeken wat er mis gaat.

We zullen dan vragen om een diagnose en kunnen we net even wat dieper in het systeem kijken. 

Badge +1

Ik heb Ziggo smart wifi in de connectbox uitgeschakeld modem opnieuw opgestart en nu ziet hij de Roam weer

Reputatie 4
Badge +1

@User264570 

 

Dat is zeer fijn om te horen.

Hou het in dit geval even in de gaten.

Mocht dit toch weer voorkomen kan je altijd contact met ons opnemen.