Beantwoord

Sonos Roam niet zichtbaar in App


Badge

Hoi Allemaal,

Sinds enkele weken een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam niet altijd zichtbaar is in de app.

Vanochtend was de Roam zichtbaar in Systeem. Ik speel dus muziek af, maar op een gegeven moment is de Roam verdwenen uit Systeem (terwijl ik niets heb gedaan en de muziek gewoon doorspeelt). De muziek kan ik dus niet stoppen en dergelijke.

Zet ik vervolgend de Roam in standby, dan verschijnt Sonos Roam offline in mijn Systeem, zet ik de Roam vervolgens aan dan verdwijnt de Roam uit Systeem en is hij niet meer zichtbaar.

Als ik de Roam helemaal uitzet en dan weer aan en dan zie ik de Roam weer, maar ja dat is niet de bedoeling lijkt me. 

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden? 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 18 May 2021, 15:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

En….met de opgedane kennis van dit topic, zeker als STP het niet oplost, zou je toch eens contact kunnen zoeken met Sonos, zou ik doen. @Jeroen V heeft ook toegevoegd aan dit topic, dus kan echt geen kwaad om ze eens te laten meekijken. Die kunnen meer dan jij en ik samen.

Badge

ik ga niet meer lopen knutselen, zoeken waar de problemen met de Roam aan liggen. Ik heb hem via bol.com gekocht en heb nog 9 dagen de tijd om hem te retourneren. 

Vanochtend zag ik de Roam in de app, ik zet radio aan, wil radio nu uitzetten en krijg deze melding. Ik kan dus niets anders doen de Roam uitzetten. Allemaal veel te omslachtig en daar vind ik de speaker te duur voor… Het is gewoon niet goed en een hoop gepruts om geluid te krijgen. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ja vervelend; het ontbreken van SonosNet is voor mij een dealbreaker voor de Roam, ik wil `m niet om die reden. Ik begrijp de argumentatie van Sonos om het via wifi te laten lopen maar voor mij daarom niet geschikt.