Vraag

Sonos Roam laadt niet op

  • 12 May 2021
  • 7 reacties
  • 3677 Bekeken

Wij hebben sinds een week de sonos roam.  Na eerst moeite te hebben gehad om contact te blijven houden, hebben we nu het volgende issue.  Als we hem aan de oplader leggen (met de geleverde kabel, zonder stekker) laadt hij niet op. Hoe kunnen wij dit oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Fijn dat je dit hier even meldt!

ik zou er ook nooit op gekomen zijn, maar op zich wel logisch.

Een draadloze lader werkt ook met inductie, dat zit elkaar dus in de weg.

Het lijkt me dan ook dlim om de Roam uit de buurt van een inductie kookplaat te houden!

Er achter gekomen dat de draadloze oplader niet te dichtbij de inductie kookplaat kan staan! Dan werkt die dus niet!!! Qord nergens vermeld maar bij deze!

Heb de draadloze oplader gekocht voor € 50 maar opladen ho maar.Loopt enkel leeg, dus dan opladen via vaste verbinding maar 50 euro's toch niet voor niets uitgegeven?? Zie weinig oplossingen hiero

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb bij de Hema een draadloze Qi lader gehaald (€12.-), ik had nog een usb stekkerblokje van een chromecast liggen die ik voor de voeding gebruik. Ondanks dat ‘ie maar 1 ampere is werkt het prima. 
Als ik de roam niet gebruik staat ‘ie op de qi lader, zodat als ik ‘m nodig heb altijd vol is.                                         Volgens Sonos is dat geen probleem voor de batterij.

Het leeglopen van de batterij vind ik op zich wel meevallen, in tweeenhalve dag en ongeveer 6 uur spelen had ik nog 30 % over. Ik heb wel Google Assistant erafgegooid. Ik heb wat Google mini’s liggen die hun werk stukken beter doen.

Ik heb ook hetzelfde probleem. De Roam laadt niet op en loopt leeg bij niet gebruik.

mik gebruik nochtans de meegeleverde USB kabel, weliswaar steek ik die met een stekkerin een stopcontact.

Ik wil ook graag vernemen hoe dit kan opgelost worden.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de roam sinds een maand. Hij ligt eigenlijk continu aan de oplader (de geleverde kabel, zonder stekker). Maar nu loopt hij zelfs leeg als ik hem niet gebruik en het laden gaat in een keer met horten en stoten. Uiteindes allebei aandrukken brand het “rode” lampje even. Hoe kan dit opgelost worden. Voor deze prijs mag je toch wel iets deugdelijks verwachten en niet dat je er weer een adapter bij moet kopen. Hoe kan dit opgelost worden?

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @DaniQuent Goedemorgen.

 

Zou je voor mij het stekkerblokje willen controleren wat het vermogen is daar van?

Voor normaal opladen adviseren wij een 7.5W lader (5V1.5A)

Voor snel laden adviseren wij een 10W lader (5V2A)

Als je bijvoorbeeld nu gebruik maakt van een IPhone lader (Zo'n witte klein plat blokje) dan zal de Roam inderdaad niet opladen, het vermogen daarvan is 5V1A.