Beantwoord

Sonos Roam laadt niet goed op: spanningsval?

  • 19 November 2021
  • 1 reactie
  • 384 Bekeken

Badge +1

Hallo mede Sonos liefhebbers :blush:

 

Ik heb sinds een aantal weken een Sonos Roam permanent aan de stroom, deze is met het reguliere meegeleverde USB snoer aan een USB verlengkabel geknoopt en die zit weer in het stopcontact. Nu krijg ik regelmatig in de app de melding te zien dat de Roam niet voldoende voeding krijgt. Het USB blokje wat ik echter gebruik zou naar mijn idee ruim voldoende moeten zijn.

Nu heb ik rond gezocht en ik kwam de term spanningsval tegen. De USB kabel in kwestie is 5 meter lang. Zou dat inderdaad het probleem kunnen veroorzaken? Heb inmiddels wel de officiële Sonos USB oplader besteld maar vrees dat die dan tegen hetzelfde aanloopt :thinking:

 

Ik hoor graag of iemand er wat over kan zeggen :smiley:

 

groeten,

 

Paul 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Dylan S 22 November 2021, 11:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @DePaul,

Zou je mij kunnen vertellen wat de output is van het usb blokje dat je gebruikt? Je vindt deze informatie terug op het blokje zelf.

Wij adviseren om de Roam op te laden met de originele oplaadkabel icm met een 5V/2A (10W) USB power adapter (voor het meest snelle opladen).

De Roam kan ook worden opgeladen met een 5V/1.5A (7.5W) USB power adapter, maar dit kan resulteren in een trager oplaadproces.

De reguliere 5V/1A (5W) telefoonladers zijn niet voldoende om de Roam op te laden. 

Indien je gebruik maakt van een usb adapter die krachtig genoeg is, dan raad ik inderdaad aan om een kortere oplaadkabel te gebruiken.