Beantwoord

Sonos Roam koppelt niet met Sonos Boost

  • 15 June 2021
  • 6 reacties
  • 428 Bekeken

Beste,

ik had problemen met mijn Sonos verbinding ivm met de kpn super wifi punten. De mesh functie stoorde het signaal. Op advies heb ik een Sonos Boost aangeschaft en dit lijkt een goede zet!

Ik heb een Play 5, 3 x Play 1, Playbar, sympfonisk en een roam. Alle apparaten zijn gekoppeld met de boost (ik zie overal WM:0 staan) maar alleen bij de roam staat er WM:1. Heb gereset en opnieuw gekoppeld maar het lijkt dat hij niet de boost koppelt. Denk ik…

Hij doet het wel maar ik vermoed dat dit niet klopt? Of kan dat niet anders omdat het een Roam is? Misschien maak ik een probleem van niks maar toch maar even vragen!

Grt Ferry

 

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 15 June 2021, 13:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

De beide draagbare speakers van Sonos (Roam en Move) koppelen niet met Boost - enkel met gewone wifi. Het steeds uit het Sonosnet halen van speakers en ze weer terugzetten zou Sonosnet instabiel maken.

Dank voor de reactie! 
 

dit veroorzaakt verder geen extra “issues”? Daarmee bedoel ik dat hij in principe wel actief blijft in de app en er geen verbindings problemen ontstaan omdat er dan dus twee verbindingen zijn? Ik vraag dit omdat die kpn WiFi punten juist problemen gaven omdat er steeds geswitched werd door die Mesh functie. Waarschijnlijk staat het los van elkaar maar je kan het maar gevraagd hebben.. :-)

Reputatie 7

Ik heb noch ervaring met de Roam, noch met de wifi-punten. Ik kan daar dus niets van zeggen. Geen idee of je oude problemen met de Roam weer terug zouden komen dus.

Dank!!

Dat is toevallig ik heb hetzelfde probleem met mijn Roam dat hij niet verbind met mijn net aangeschafte Boost.

Ik heb hem wel 10x gereset maar het lukt niet.

Alle andere sonos producten koppelen wel.

Reputatie 7

Dat is geen probleem, dat is zoals het hoort. De Roam en de Move hangen altijd aan de wifi, niet aan het door de Boost (of een bedraad aangesloten speaker) aangemaakte Sonosnet. Zie bijvoorbeeld 

Zie ook mijn uitleg hierboven………