Vraag

Sonos Roam "kan dit nu niet afspelen" melding Spotify

  • 12 June 2021
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Op mijn Play:1 en Play One kan ik wel afspelen maar als ik de Roam probeer te gebruiken zie ik in de spotify app de melding "kan dit nu niet afspelen". Ook na een harde reset. Iemand tips?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @marc_m en welkom op onze Sonos Community!

 

Aangezien de symptomen zou er een probleem met de verbinding zijn. Dan zou ik eerst graag een volledige beeld van je netwerk hebben zodat ik je beter kan begeleiden naar een oplossing toe:

 

(Internetprovider: ....) router ... (merk/model)
Andere router/meshsysteem .... (merk/model) is verbonden met de router .... (draadloos of bekabeld)
Hebt u switches, andere versterkers? Zijn deze draadloos of bekabeld? Graag hoor ik een merk of een model ervan.
 

Graag verneem ik van je.

Provider Caiway

Router TP Link Deco  M9 Plus

Hoofd router is bekabeld vanaf glasmodem 

Geen switches of versterkers.

Afspelen lukt wel op Play:1 en Play One, alleen de Roam geeft problemen. Heeft in het begin wel gewerkt. Ik vermoed dat een update de boosdoener is.

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @marc_m en goedemorgen!

 

Eerst wil ik mijn excuses aanbieden dat ik je bericht niet heb gezien.

 

Aangezien je netwerkconfiguratie, zou het kunnen dat er een netwerkconflict is ontstaan door de dubbele DHCP / NAT (komt voor als je twee router hebt in routermodus). Graag zou ik je eerst vragen om even de netwerken te controleren in de Sonos App (Instellingen - Systeem - Netwerk - Netwerken beheren). Als je daar meer dan je gewone WiFi-netwerk ziet staan, kan je de andere verwijderen.

Mocht je de WiFi nog aan hebben staan op de Caiway router met dezelfde naam (SSID) en wachtwoord als de DECO, kan dat ook voor conflicten zorgen. 

Als het niet gelukt is, neem gerust contact met onze klantenservice op zodat zij je systeem kunnen inlezen.

Zie alleen mijn eigen netwerk dus dat lijkt goed te zijn.

Het vreemde is wel dat ik vanuit de Spotify app het afspelen kan starten op de Play:1 en daarna in de Sonos app het afspelen wel kan wijzigen naar de Roam speaker.

Het heeft dus wel gewerkt en mijn vermoeden is dat een update (Sonos of Spotify) het probleem heeft veroorzaakt.

 

Reputatie 1
Badge +2

In dat geval is er waarschijnlijk een communicatieprobleem tussen Spotify en de Sonos Roam via het netwerk. Aangezien dat ik hier geen diagnoses kan inlezen, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen

Graag verneem ik van je.