Sonos Roam gebruiken als speaker van je laptop.

  • 22 April 2021
  • 11 reacties
  • 3350 Bekeken

Gisteren mijn Sonos Roam aangekregen. Installatie goed kunnen uitvoeren. Werkt zeer goed. Nu nog een vraagje; kan ik mijn Sonos roam gebruiken als speaker bij het gebruik van mijn laptop ( gaming) via de bluetooth van laptop naar de Sonos? Zo ja , hoe dan?


11 Reacties

Bluetooth connection to sonos roam:

open regedit > search for "DisableAbsoluteVolume" > edit reg-word and change to "0"

now you can connect to roam with bluetooth sound

 

Waarschijnlijk moet je de roam op de laptop ook nog toevoegen bij de "andere apparaten".

Badge +1

Het is mij wel gelukt, via de geluidsinstellingen. (MacBook Pro) Daar kon ik de Roam kiezen.
Via Bluetooth vind ik hem alleen nog niet. Geen idee waarom niet.

Ah, nu wel! Ik heb de verbinding met mijn iPhone verbroken, alles (Wifi en Bluetooth) op mijn MacBook uit- en weer aangezet en nu pakt ie hem.
Geen idee wat het verschil is maar het kan dus wel.

Badge +1

Het is mij wel gelukt, via de geluidsinstellingen. (MacBook Pro) Daar kon ik de Roam kiezen.
Via Bluetooth vind ik hem alleen nog niet. Geen idee waarom niet.

Badge

Geluidsinstellingen op laptop op sonos speaker gezet? Is de roam in bluetooth modus?

Ja .. pfff werkt nog steeds niet...

Reputatie 7

Heb je geprobeerd of het wel lukt als je de Roam alleen via bluetooth gebruikt?

Neen , helaas krijg ik er geen muziek uit.???

 

Reputatie 7

En wat is nu het probleem? Als de Roam via bluetooth gekoppeld is zou hij toch geluid van de laptop moeten geven?

 

Hoewel: als je hem ook via wifi hebt aangesloten mogelijk niet.

Ja , ik heb deze kunnen koppelen. Ik zie de sonos roam tussen mijn bluettooth apparaten staan op mijn laptop. Ik heb nu ook de sonos app ( windowns) op mijn laptop geïnstalleerd.

Reputatie 7

Heb je geprobeerd je de speaker via bluetooth te koppelen aan je laptop?

Reageer