Vraag

Sonos Roam continu op de lader, toch leeg

  • 23 July 2022
  • 3 reacties
  • 622 Bekeken

Badge

Ik heb wat problemen met mijn Roam. Als ik de speaker (in standby) op de draadloze oplader zet, laad ie heel langzaam op tot 100%. Maar op een gegeven moment lijkt ie zonder dat er gebruik van gemaakt wordt, toch leeg te lopen. Ik moet hem dan even uit en aanzetten en het opladen begint weer. Is het geen druppel laadsysteem? Is mijn issue een normaal iets?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @robbiepobbie 

 

Het is zeer normaal gedrag met een wireless charger dat de Roam langzaam oplaadt. 

Dit omdat het minder ‘power’ krijgt dan het gebruik van een USB-C oplader.

Mocht het zo zijn dat je je Roam snel wilt gebruiken als deze leeg is zal ik zeker ook een 10W USB-C oplader adviseren.

 

Ook het gedrag van de Roam continue aan de lader is normaal gedrag dat er iets batterij verloren gaat om vervolgens de Roam weer volledig op te laden. 

Badge

Op dit moment lijkt de Roam overleden. Draadloos opladen lukt helemaal niet meer en sinds een paar dagen ook niet meer bedraad met de originele kabel en stekker. Aan de bedrade lader brand er continu een oranje lampje onderin. De speaker reageert nergens meer op. Resetten kan niet. Aan/uitknop en play/pauze knoppen doen niets. Volgende week maar ff met Sonos bellen of ze hem na kunnen kijken. Of heeft iemand nog tips?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @robbiepobbie 

 

In dit geval zal ik je zeker willen aanraden om telefonisch contact op te nemen. 

Mocht de Roam inderdaad defect zijn dan zullen we een gepaste oplossing bieden.