Beantwoord

Sonos reageert niet op afstandsbediening

  • 29 December 2021
  • 6 reacties
  • 4162 Bekeken

Badge

De afstandsbediening van mijn nieuwe tv LG 50NANO886PB (2021) werkt niet samen met mijn Sonos boxen en beam. Dus ik kan het geluid niet harder of zachter zetten.

Ik heb hier diverse oplossingen gezien maar is er misschien iemand die het in Jip en Janneke taal kan uitleggen ;-) ik ben niet zo technisch.

icon

Beste antwoord door MarionB. 30 December 2021, 17:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Graag gedaan. Je gebruikt nu niet de Simplink, maar het werkt voor jou, dus prima!

Badge

Inmiddels is het gelukt; helemaal blij. Ik heb de oplossing hier ergens in de community gevonden en  is eigenlijk heel simpel. Je gaat naar instellingen > systeem > huiskamer > even naar beneden scrollen en dan “instellen afstandsbediening. Waar je dan voor moet zorgen is dat je tv UIT staat zodat hij “snapt” dat het ook zo moet werken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Badge

Bij mijn oude tv kon ik altijd wel gewoon de afstandsbediening gebruiken om het geluid van mijn Sonos set te regelen. Dan zou dat bij een nieuwere tv toch zéker moeten werken?

 

Reputatie 7

Ik neem aan dat je Beam nu reageert als je iets met de afstandsbediening doet? Dan staat Simplink (de algemene naam is HDMI-CEC) aan.

Maar zo werkt het inderdaad: de Beam krijgt als je TV kijkt de opdrachten door die de TV van de afstandsbediening krijgt. Bij andere bronnen die niet via de TV lopen, bijvoorbeeld Spotify, werkt de afstandsbediening niet op Beam. Je moet dan het volume via de app, de touch knopjes of bijvoorbeeld de Google Assistent aanpassen.

 

 

Badge

Ok, de tv reageert nu op mijn afstandsbediening als de tv aan staat. Maar zodra ik die uitzet en gewoon de radio of Spotify op mijn boxen speel, reageert de afstandsbediening niet meer om het geluid te regelen (mijn oude tv deed dat wel).

Via de instellingen heb ik trouwens je suggestie van TV Simplink niet kunnen vinden.

Reputatie 7

In principe hoeft je Beam ook niet te reageren op de afstandsbediening. Via een functie die LG “Simplink” noemt zou de TV de opdrachten van de afstandsbediening via de HDMi-kabel door moeten geven aan de Beam. Je zou dus in de instellingen van je TV Simplink aan moeten hebben staan. Is dat zo?