Beantwoord

sonos radio/muziek valt steeds even weg sinds updat sonos 2

  • 24 February 2021
  • 9 reacties
  • 1077 Bekeken

Sinds een upadate heb gedaan naar de Sonos 2 app en de Bridge er tussen uit heb gehaald valt steeds de verbinding lijkt wel even weg.  Na een pr seconden gaat deze weer verder. Iemand een idee waar dit aan ligt?

icon

Beste antwoord door 106rallye 24 February 2021, 10:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Je Sonos set up gaat nu via je WiFi. Afhankelijk van hoe je WiFi werkt kan Sonos daar last van hebben. Als het met een Bridge wel goed ging zou je de Boost kunnen proberen. Mogelijk krijg je daar korting op omdat je al een Bridge had; bel daarvoor eens met Sonos.

Indien mogelijk zou je ook je Playbar bedraad kunnen aansluiten.

Oké ga ik zo even proberen. Nu staat mijn router wel in de meterkast dus, maar om het even te testen zou kunnen.

Over de Boost, dan moet ik dus kosten maken terwijl het eigenlijk goed werkte hiervoor.

Reputatie 7

Je laatste opmerking klopt. De Bridge wordt niet meer ondersteund en vervanging kost geld - vandaar dat Sonos je mogelijk tegemoet komt.

Mocht je een plek in huis hebben waar je nog een speaker wilt en waar je wel makkelijk een kabel kunt aansluiten, dan zou je kunnen overwegen daar een IKEA Symfonisk of Sonos One SL neer te zetten. Ook een speaker kan het begin vormen van een Sonosnet, zoals je vroeger met de Bridge had en nu met de Boost weer zou hebben. Het si wel handig als het device dat het Sonosnet begint enigszins centraal in je huis staat - dus niet te ver van je Playbar.

Ik heb nu de playbar aangesloten op de router en stroom maar doet nu niks. Wat gaat er verkeerd?

Kan ik ook alles terugzetten naar het oude? En Sonos S1 blijven gebruiken?

Reputatie 7

Kan ik ook alles terugzetten naar het oude? En Sonos S1 blijven gebruiken?

Daar heb je een ander S1-apparaat voor nodig. Zonder gaat dat helaas niet.

Ik heb nu de playbar aangesloten op de router en stroom maar doet nu niks. Wat gaat er verkeerd?

Dat is vreemd. Ben je inmiddels weer terug op de wifi?

Heb alles weer aangesloten, alleen de bridge lijkt niet compattibel. Dus die er tussenuit. TV werkt goed alleen bij radio en muziek valt het steeds weg, vermoed de wifi. De S1 app die dus voor de update goed werkte krijg ik nu niet meer geïnstalleerd. Dus moet je eigenlijk wel een boost aanschaffen, of een internetkabel naar de woonkamer trekken. Had ik maar nooit die update gedaan. 

Als ik het goed bekijk dan is de bridge dus S1 waardig en als ik die weer aansluit zou ik toch weer de S1 app moeten kunnen installeren en gebruiken.

Reputatie 7

Ik denk dat met de Bridge nu juist niet werkt omdat dat geen speaker is, maar ik heb er geen ervaring mee. Meer over downgrade vind je hier: https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL