Vraag

Sonos Radio - hapert

  • 18 October 2021
  • 10 reacties
  • 965 Bekeken

Hallo, ik heb mijn 2 sonos SL speakers nu langer dan een jaar bijna dagelijks in gebruik en sinds enkele maanden haperen de sonos radio stations. MNM, StuBru, Topradio, en andere. Het lijkt zich op elk station voor te doen, sommige dagen is het erger dan andere. De wifi router staat in dezelfde ruimte op minder dan 3 meter afstand. Ik heb al 1 van beide speakers via een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten maar dat helpt ook niet. Beide speakers gereset, router herstarten, niets lijkt te werken.

 

Diagnostische info: 392025573


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste @KawaGreen  Welkom bij ons op de community.

 

In dit geval zal ik altijd beginnen met de basis.

Het opnieuw opstarten van de router en de speakers (beide even 30 seconden van het stroom af halen)

Is de internet snelheid snel genoeg (Dit zou je kunnen testen via www.speedtest.net

Mocht dit niet het gewenste effect hebben dan hoor ik het graag.

Dag Jeroen, bedankt voor je antwoord.

Dat heb ik helaas al geprobeerd zonder succes. Internetsnelheid en kwaliteit is zeer goed.

Het probleem komt en gaat, ik luister minstens 8u per dag naar de sonos radio.

Reputatie 4
Badge +1

Hallo @KawaGreen 

 

Ervaar je dit probleem ook met andere streaming diensten als Spotify of een andere dienst?

Hey Jeroen,

Nee met Spotify heb ik geen problemen.

Zojuist weer radiozender MNM die heel de tijd lag te haperen, versneld spelen en dergelijke. Opnieuw opgestart, zelfde probleem. Geswitched naar Stubru en geen problemen meer. Het is echt vreemd.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @KawaGreen 

 

Zeer vreemd dat het dan echt lijkt te verschillen per zender.

Wat je in dit geval ook zou kunnen proberen is een andere radiodienst te proberen binnen de Sonos app.

Anderen aanbieders van radio bijvoorbeeld Radio.net, myTuner Radio of juke.

Meer informatie over het toevoegen van diensten kan je hier vinden.  

Hey @Jeroen V 

 

Ik zal dit eens proberen, bedankt.

Zelfde probleem hier. Enkel met Stubru wel. Andere posten werken perfect.

Als ik Stubru stream via de stubru app, werkt het ook perfect.

Spotify ook geen problemen.

Echt vervelend want stubru via de stubru app gaat goed, tot je de ruimte verlaat. Dan ben je de verbinding kwijt.

Moet toch echt iets mis zijn met de Sonos app.

@Kris Claeyé Ik heb net hetzelfde probleem.  Geen probleem met Qmusic, MNM, Spotify, StuBru BRUUT maar StuBru gefft regelmatig problemen - plots versneld, dan weer haperen, wegvallen…

Is hier al een oplossing voor gekend?  

 @Koenraad De Raedemaeker

Sinds ik dit las, gebruik ik in de Sonos app de Tuneln, en dan kies ik lokale station. Onderaan staat dan Stubru ook, en die werkt veel beter.

Nog amper fouten sindsdien.

 

Succes!

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Kris Claeyé @Koenraad De Raedemaeker 

 

Het lijkt er in dit geval op dat het echt afhankelijk per radiostation.

Gezien andere radiozenders geen enkel probleem hebben en goed blijven verder spelen.

Je kan inderdaad vanuit de Sonos app verschillende muziekstream diensten toevoegen.

Instellingen → Service en stem → service toevoegen.

Het is inderdaad zeker de moeite waard in dit geval om een andere muziek dienst te proberen. 

Denk hierbij aan Juke, Mytunerradio. Radio.net.