Beantwoord

Sonos Radio en TuneIn onderbrekingen

  • 15 December 2020
  • 11 reacties
  • 1059 Bekeken

Telkens valt de muziek stil helaas. Vooral met de radiozenders, heel af en toe met Spotify. Heel irritant ;(
 

Diagnosenummer: 1782159555

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 11 April 2021, 20:10

Bekijk origineel

11 Reacties

Ik heb dezelfde problemen. Al meer dan een half jaar. Meerdere keren contact gehad met Sonos. Steeds andere oplossingen. De Wii moest weg, ander kanaal etc. Maar niets helpt. Sta op het punt om alles in de vuilnisbak te gooien. Het levert zoveel ergernis op.

Reputatie 6
Badge +3

Hoe is Sonos verbonden met internet (en welke apparatuur wordt daarvoor gebruikt) ?

WiFi, maar ik heb prima WiFi in huis, met amplifier, ik heb een beam en twee x one, 3x play 1.

Reputatie 6
Badge +3

, met amplifier

Dan heb je daar de oorzaak, wifi versterkers en Sonos gaan niet samen.

Ik ken mensen met amplifier die nooit problemen hebben

Reputatie 6
Badge +3

Sonos zet een enorme disclaimer over die dingen op hun site:

Niet-ondersteunde netwerkinstallaties en -apparatuur

  • Draadloze internetverbindingen zoals satelliet, mobiele hotspots of LTE-routers
  • Gastnetwerken of netwerken die gebruikmaken van een portalpagina om in te loggen
  • Netwerken met een draadloze bereikvergroter 2
  • Ethernet via EoP-apparaten zoals homeplugs of powerline adapters
  • WPA/WPA2 Enterprise

Laten we zeggen dat het niet per definitie niet werkt, echter de techniek achter die dingen is te beperkt, half duplex, dus de bandbreedte wordt door midden gehakt en ze blokkeren multicast, een protocol dat Sonos nodig heeft. 

 

Dank. Als ik bel met Sonos komen ze nooit met dat argument. Wel dat ik iets moet aanpassen op de AMPLIFI, maar het wordt mij nooit duidelijk wat. 
sowieso heb ik minder problemen met Spotify dan het luisteren naar radiostations. 

Reputatie 6
Badge +3

Ja dat is ook wel apart hoor, het staat prominent op hun site en er zijn genoeg reacties van Sonos officials op de forums waarin deze apparatuur afgeraden wordt voor Sonos (terecht trouwens). Let wel, gooi die versterkers niet meteen de deur uit, voor wat internet gebruik is dat prima.

Even denkend in oplossingen, er zijn echt wel manieren om het wel goed werkend te krijgen. Ik weet niet welke Sonos je hebt, maar heb je kans om een van Sonos (liefst de meest moderne) direct te bekabelen met een ethernetkabel aan je router ? Sonos maakt dan geen gebruik meer van je wifi maar maakt een eigen draadloos netwerk aan waar elke Sonos speaker in meewerkt.

Dank weer. Ik ga de beam rechtstreeks aansluiten. 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Arnoldus 

 

Zoals hierboven aangegeven is het inderdaad een goed idee om de Beam even aan te sluiten met een netwerkkabel op de router. 

Sonos zal dan zijn eigen onderlinge verbinding creëren.

 

Heb je toevallig dit al kunnen testen, en zijn je ervaringen beter op dit moment?

 

 

Ja, gaat voorlopig veel beter. Dit lijkt de oplossing.

Reageer