Vraag

Sonos problemen met wifi

• 19 juli 2017
  • 4 reacties
  • 3421 Bekeken

Ik heb WiFi van ziggo, en deze doet sinds kort heel vervelend waardoor ik op mijn apparaten Sonos niet meer kan verbinden. Mijn vraag is wat is wijsheid? Een Sonos boost aanschaffen? Of een paar power adapters aanschaffen waarmee ik de boel bekabeld kan laten werken?

4 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb ook WiFi van ziggo maar laat sonos met zijn eigen sonosnet verbinden. 4x play 1 en een bedrade connect amp. Gaat prima. 3x play 1 op de eerste verdieping.
Groet,
Kuifje
Bij mij is op het moment ziggo een groot drama, een YouTube filmpje laad ie wel, ga ik op nu.nl kijken opent er helemaal niks, mijn Sonos apparaten worden wel gevonden maar vervolgens verbinden indrukken doet helemaal €:

Denk dat ik het probleem eerst even bij ziggo moet aankaarten of klinkt dit iemand bekend in de oren?
Badge
Modem/router keer stroomloos en na 30 seconden weer opstarten
Reputatie 5
Badge +2
Als je bepaalde sites niet kan openen dan is er waarschijnlijk een probleem met je DNS server. Meestal is het voldoende om alles opnieuw op te starten, maar het zou kunnen dat je wat meer hulp nodig hebt.
Wil je de volgende stappen proberen?
-Haal je router van de stroom.
1. Haal alle Sonos componenten (Play:5, 3, Connect, -:AMP, BRIDGE) van de stroom.
-Stop de Router weer in de stroom, en wacht tot deze volledig is opgestart.
2. Het component dat via kabel met het modem/router is verbonden, stopt u als eerste terug in de stroom (als aanwezig, anders verder met stap 4).
3. Het witte led lampje dat normaal gesproken stabiel brandt, gaat nu knipperen. Even wachten tot het stabiel brandt.
4. Stop nu de rest van de Sonos componenten in de stroom.

Mocht dit niet helpen, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Ons nummer vind je op www.sonos.com/contact.

Reageer