Beantwoord

sonos port koppelen met sonos sub G 3

  • 16 January 2021
  • 11 reacties
  • 433 Bekeken

Ik beschik over een sonos port die de bestaande versterkte stop speakers voorziet van audio.

Graag wil ik zoals uitgelegd door enkele electro zaken deze sonos sub koppelen aan port.

Hoe gebeurt ? Nu krijg ik de melding dat de sonos sub nergens toegewezen is en dat lukt ook niet.

 

Ook wil ik via deze port een muziek computer koppelen die deze muziek naar de bestaande versterkte topspeakers stuurt en tevens het laag door streamt naar de sonos sub G3 .

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 January 2021, 14:54

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7

Je bent verkeerd voorgelicht. De Sub werkt niet met de Port. Zie https://www.sonos.com/support/nl-nl/sonos-user-guide/index.html#t=sonos-user-guide%2Fsub%2Fsub.htm: “Sonos Sub is ontworpen voor gebruik met de meeste Sonos-speakers, behalve Sonos Connect, Port en Move”.

Hoe je muziek van je computer op Sonos afspeelt vind je hier: https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL

Dus als ik de nodige sonos speakers bij aanschaf is die port overbodig geworden als ik het goed heb ?

Reputatie 7

Ja, maar die kun je niet aansluiten op je bestaande versterker. Het is naar wat je wilt.

@106rallye @kevinroe Ik heb nóg geen sub gen3 aangeschaft, maar overweeg dit wel. Ik zou eventueel net iets andere opstelling kunnen neerzetten, omdat ik momenteel ook een Sonos Arc en 2 One-SL's in een cinema opstelling heb staan.

Deze cinema opstelling (Arc + 2x One-sl) is namelijk te koppelen aan mijn Sonos Port, zodat ze samen dezelfde muziek afspelen. Dit kan ook een bron zijn die aan de Sonos Port gekoppeld is.

Wat ik me nu afvraag; Stel ik voeg een Sub toe aan de cinema opstelling, kan ik dan wél de Sub van geluid voorzien, terwijl de bron vanuit de Sonos port komt.

Jullie ideeën hierover?

Reputatie 7

Als de Port is gegroepeerd met de Arc-set up inclusief Sub zal de Sub gewoon zijn werk doen en het zijn deel van het geluid dat de Arc binnenkrijgt weergeven.

Maar wil je de Sub dan niet in de ruimte met de Arc zetten?

Ik heb in de woonkamer bij de televisie de cinema opstelling met de Arc neergezet. Voornamelijk voor televisie/film goed van geluid te voorzien.

 

Daarnaast heb ik tevens in de woonkamer een set van 4 actieve full range speakers die oorspronkelijk via een losse Chromecast audio werden aangestuurd, maar waar ik nu een Sonos port tussen heb gezet. Op die manier kan ik televisie geluid in sync óók over die 4 speakers laten spelen. Andersom heb ik nog steeds de mogelijkheid om nu op basis van Chromecast audio al mijn Sonos speakers, eventueel in de mix met die vier actieve speakers, af te spelen.

Wat me leuk lijkt is om die 4 full range speakers ( staan in de 4 uiterste hoeken van de woonkamer) van extra sub laag geluid te voorzien.

Misschien dat dat lukt door in de cinema opstelling het volume van de Arc terug te draaien.

 

Reputatie 7

Dan moet je dus steeds in de set up ingrijpen? Waarom koppel je dan geen niet-Sonos sub aan de versterker die die speakers aanstuurt?

Ja dat zou natuurlijk ook kunnen, ware het niet dat ik die dan waarschijnlijk bedraad aan moet sluiten en ook niet in de cinema opstelling kan gebruiken..

Ik las dat de sonos amp dan weer wel ondersteuning biedt in combinatie met Sub. Wel een beetje suf dat de Port het dan niet ondersteunt. 

 

Reputatie 7

Suf, of er gewoon niet voor bedoeld? De Port is er om met een niet-Sonos versterker te gebruiken. Dan is niet de eerste gedachte om er wel een Sonos Sub aan te hangen…

Ben ik niet met je eens.

 

De port is tevens bedoeld om geluidsdragers zoals een platenspeler of Cd speler te kunnen afspelen op Sonos speakers. Dan is het wel interessant als alle Sonos speakers ondersteund worden.

 

Afin, ik ga de sub voor de cinema set inzetten en zoek voor de andere opstelling een alternatief.

 

Fijn weekend

Reputatie 7

Sorry, maar in die set up kun je gewoon een Sub gebruiken. Niet gekoppeld aan de Port, maar aan de speakers - zoals Sonos dat bedacht heeft. Ik begrijp dat het voor jou handig uitkomt als Sonos het anders bedacht had.

Reageer