Beantwoord

Sonos port en versterker


Toch nog even een vraag inzake het aansluiten van de port op een versterker. Ik begrijp dat je via de output van de port muziek via een versterker naar je stereoboxen kunt sturen. Mijn vraag is de volgende: als mijn CD speler en/of platenspeler als input op de versterker zijn aangesloten is het dan ook mogelijk die terug naar de port te sturen? Moet de versterker dan op de RCA input van de port worden aangesloten of zijn er andere opties.

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 2 May 2021, 07:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 7

Als je versterker een tape in en out (of iets vergelijkbaars) heeft wel. Zie het plaatje in deze discussie: Modern amp with tape monitor? | Steve Hoffman Music Forums Voordeel is dat je alle geluid van je versterker (CD, plaat, radio, whatever) via je Port naar andere Sonos-speakers krijgt.

Je kunt er ook voor kiezen om de platen- of CD-speler op de in van de Port aan te sluiten en de Port op de Aux van je versterker. Voordeel is dan dat je port in sync loopt met andere Sonos-apparaten. nadeel is dat je op de Port dan óf je platenspeler, óf je CD-speler kunt aansluiten. 

Dat heb ik, dus dan sluit ik een tape uitgang van de versterker aan op de linker RCA input ban de port. Als bron op de versterker kies ik dan bijvoorbeeld ‘ CD’.

Reputatie 7

Ik weet zo niet wat de linker aansluiting van de Port is, maar de Tape out van je versterker zou naar de analoge ingang van de Port moeten en de analoge uitgang van de Port naar de Tape in van je versterker. Je kunt dan ook Sonos-bronnen (Spotify, TuneIn) naar je versterker brengen.

Dan kun je op je versterker kiezen voor CD of Phono en dat geluid je Sonos systeem inbrengen. Je hebt danwel 70ms vertraging tussen het geluid van je versterker en het geluid van je Sonos systeem.

Prima, ga ik proberen. Heb geen andere dan Sonos boxen! Dank voor je snelle response/hulp!!!

Reputatie 7

OK. Waarom wil je dan het geluid naar de Port sturen?

Omdat ik en een platen- en CD speler op 1 line input moet krijgen.

Reputatie 7

OK. Je versterker heeft geen ruimte voor een CD-speler, een Port en een platenspeler? Dat is dan wel erg beperkt.

We begrijpen elkaar niet goed. Genoeg ingangen en uitgangen op de versterker.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb me dezelfde vraag wel eens gesteld; volgens mij zou het gewoon moeten kunnen wat je wilt, zei het met een paar beperkingen. Ik heb het zelf nooit getest, heb al mijn CD`s de deur uit gedaan.

  • Ik denk dat de Port/versterker/passieve speaker combo als player dan niet mee kan doen in het geheel omdat je versterker niet tegelijk de input v/d Port en de input van je CD speler kan verwerken. De CD speler direct via de versterker spelen zal een echo opleveren tov het Sonos geluid, de laatste is trager.
  • Als je versterker tevens receiver is voor digitale input, bv voor het retoursignaal van TV geluid via HDMI Arc of een Medialplayer HDMI, dan kun je dit geluid niet doorlussen naar de output van je versterker, dus niet op de Port krijgen. Dat laatste was bij mij de dealbreaker om het te testen.
Reputatie 6
Badge +3

Dus inderdaad:

  • CD & Phono op RCA lijningang van je receiver;
  • RCA lijnuitang van je receiver (Tape Out) naar RCA lijningang van Sonos Port
  • Output selector CD/Phono naar Tape Out kiezen op versterker
  • Sonos Line In als service spelen v/d Port met groepering naar andere Sonos
  • Speakers van versterker zacht zetten want die spelen de CD/Phono direct (dus niet via Port) tenzij je met de echo kunt leven
Reputatie 7

We begrijpen elkaar niet goed. Genoeg ingangen en uitgangen op de versterker.

Dan begrijp ik je nogsteeds niet: genoeg ingangen op de versterker voor Port, platenspeler en CD, geen andere Sonos speakers, dus niet de noodzaak om geluid van je platenspeler of CD in het Sonos systeem te brengen. Wat moet er dan op 1 input? Maar goed, Port via Tape werkt, dus dan is voor jou goed.

Reputatie 6
Badge +3

We begrijpen elkaar niet goed. Genoeg ingangen en uitgangen op de versterker.

Dan begrijp ik je nogsteeds niet: genoeg ingangen op de versterker voor Port, platenspeler en CD, geen andere Sonos speakers, dus niet de noodzaak om geluid van je platenspeler of CD in het Sonos systeem te brengen. Wat moet er dan op 1 input? Maar goed, Port via Tape werkt, dus dan is voor jou goed.

Wat ie volgens mij bedoeld is meerdere devices (CD, Phono, etc) via de versterker naar de (enkele) lijningang v/d Port sturen (via Tape Out).

Reputatie 7

Maar waarom zou je iets naar de lijningang van de Port willen sturen als je geen andere  Sonos speakers hebt? Daar kun je dan toch niets mee?

Reputatie 6
Badge +3

TS schrijft hierboven dat ie juist alleen maar Sonos boxen heeft, lees ik net. Mijn opmerking mbt echo maakt dan ook niks uit. Hij/zij gebruikt de versterker dan als een soort splitter voor CD/Phono en de Port alleen voor Line In naar zijn andere Sonos`en (denk ik).

Reputatie 7

Inderdaad. De opmerking “geen andere dan Sonos boxen” verkeerd gelezen. :kissing_closed_eyes:
 

De versterker wordt dan dus enkel gebruikt als switch.

Gelukt!! Dank!