Beantwoord

Sonos Playbar niet zichtbaar in systeem en niet vindbaar

  • 3 October 2021
  • 12 reacties
  • 909 Bekeken

We hebben een Sonos playbar, 2 ONE SL en 1 sub als systeem staan in de woonkamer. Sinds kort merkte ik dat de one sl's het niet meer deden.

Vandaag heb ik alles gereset om weer vers te installeren maar de playbar wilt nu geen connectie meer maken. Ik heb het meerdere keren gereset maar helaas geen resultaat.

alles is geconnect met wifi en niet bekabeld (niet mogelijk). Ik heb een Asus zenwifi AX installatie staan die 2.4 en 5ghz uitstuurt op dezelfde wifinaam. 

Wat kan ik doen om dit werkend te krijgen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 3 October 2021, 12:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Een reset is meestal niet nodig - diagnostische info verdwijnt dan. Kun je eens proberen het systeem op te zetten terwijl op je Asus de 5Ghz uitgeschakeld is?

Mocht dat niet werken, dan kun je de Playbar even tijdelijk bekabeld aansluiten en dan een diagnose maken. Vervolgens even bellen met Sonos.

Ik heb een mac filter op alle sonos apparatuur om enkel op 2.4 ghz te functioneren, ook dat mag niet baten. Ik blijf deze melding zien

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou die mac-filter verwijderen, Sonos is nogal gevoelig voor dat soort instellingen. Daar komt bij dat als je de set in surround mode hebt staan met wifi, dat de Ones dan juist op 5ghz gaan. Als je dan die mac-filter zo hebt staan gaat dat niet goed lijkt me.

Reputatie 7

De surrounds maken overigens via de Playbar verbinding met je netwerk via de Playbar. Daar zou het ook wel eens mis kunnen gaan: verschillende mac-adressen via één mac-adres. Probeer het systeem gewoon eens uit te rollen zonder 5Ghz.

Hi Eddie, thanks voor de tip. Ik heb een deny op 5ghz op alle sonos apparaten gezet, dat is dus niet handig? 
 

ik schakel dan 5ghz uit tijdens installatie en probeer het opnieuw

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou die filter weghalen; die 5ghz voor de surrounds is er niet voor niets. Laat het systeem gewoon zijn werk doen en leg geen beperkingen op.

Hi Eddie, dat is het juist. Het systeem doet zn werk niet vandaar dat ik dergelijke oplossingen probeer en hier om hulp zoek :)

Reputatie 6
Badge +3

De oplossingen die je bedenkt maken de situatie eerder erger; dan beter meteen hier de vraag stellen. Een reset is nergens voor nodig zoals Rallye al aangaf en mac-filters ook niet.

Je hebt een mesh-wifi systeem zie ik; hoe is dat aangesloten? Heb je niet onbedoeld 2 netwerken in je huis actief (1 via de router van je ISP en 1 via je mesh-wifi die ook nog in router mode staat). Dat geeft ook vaak conflicten; beter is het om 1 van de 2 in bridge mode danwel AP mode te zetten.

De wifi op de ISP router is gedeactiveerd. Enkel de mesh-wifi staat aan. Ik heb de playbar nu bekabeld voorzien van een update. Kan het weliswaar nog steeds niet bedienen van de app via wifi maar het geeft in ieder geval weer geluid.

Morgen maar bellen met Sonos in de hoop dat zij me verder kunnen helpen.

Reputatie 7

Maar gewoon eens uitrollen met 5Ghz op je ASUS uit ga je dus niet doen?

 

Maar gewoon eens uitrollen met 5Ghz op je ASUS uit ga je dus niet doen?

Misschien was ik onduidelijk in mijn post, dat is al reeds geprobeerd zonder succes. Op basis van bovenstaande over naar 2.4ghz. Om niet heel de dag ermee bezig te zijn laat ik het even zo en neem ik morgen contact op met Sonos helpdesk. 

Reputatie 7

OK. Ik lees ook over kapotte wifikaarten, maar dat zou uit een diagnose moeten blijken - en dat zou in tegenspraak zijn met het feit dat de Playbar het zelf nog wel via wifi deed.