Vraag

sonos play5 gen.1 en 2

• 21 March 2017
  • 3 reacties
  • 385 Bekeken

Ik heb een sonos play 5 gen1 en een play 5 gen 2 samen in een groep staan , maar de gen1 valt regelmatig uit , moet dan weer alles opnieuw installeren , iemand een idee hoe dat kan ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi erwin52, welkom op onze community.
Kan je even een diagnose sturen? Dan kan ik meteen even voor je kijken. Hoe je een diagnose stuurt vind je hier: http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2480/~/systeemdiagnose-verzenden
Is verstuurd 7213801
Reputatie 4
Badge +3
Ik zie dat je in Sonos de WiFi gegevens hebt ingesteld, dus allereerst wil ik je vragen deze te verwijderen. Dit doe je via de Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie. Vul tijdens deze stappen geen wachtwoord in, maar klik op Opnieuw Instellen om deze gegevens te verwijderen (deze knop kan eventueel achter het toetsenbord zitten, dus zal je eerst even het toetsenbord weg moeten klikken).
Daarnaast zie ik wel wat draadloze storing, specifiek tussen de Huiskamer en de Eetkamer (de PLAY:5 Gen2 en de PLAY:5 Gen1). In dezelfde Geavanceerde Instellingen kan je het draadloze kanaal aanpassen. Deze staat nu op 11, maar ik denk dat kanaal 6 een betere keus is om als eerst te proberen.
Pas het kanaal aan, test het uit, en als je eventueel nog een uitval hebt van de groep of van de muziek, stuur dan alsjeblieft even een nieuwe diagnose in.