Beantwoord

Sonos play 5 stereo

• 31 December 2018
  • 2 reacties
  • 656 Bekeken

Badge +1
Beste,
Vandaag heb ik twee play 5 gekocht en in stereo gekoppeld, mits ik het juiste connectknopje heb gebruikt. Nu is mijn vraag; kan je beide luidsprekers beter horizontaal of verticaal plaatsen. Ik heb mij laten voorlichten dat je in stereo deze luidsprekers beter verticaal kan plaatsen. Zelf heb ik het gevoel dat wanneer je deze horizontaal plaatst het geluid breder wordt weergegeven. Op dit moment heb ik beide speakers verticaal maar wat zou qua stereo bereik beter zijn?

Alvast mijn dank.

Ps.
Bij het verplaatsen van de luidspreker heb de muziek aangehouden maar ging ik blijkbaar met mijn hand over de volumeknop heen. Volume heel even op 100% en gelijk weer zacht gezet. Kan dit kwaad voor de luidsprekers? Zou ik hiermee iets opgeblazen kunnen hebben?
Hoor verder geen problemen maar even een vraag
icon

Beste antwoord door Tim S 3 January 2019, 10:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het positioneren van de speakers doe je volledig op je ervaring qua geluid, als je het beter vind klinken verticaal dan horizontaal, dan plaats je de speakers op die wijze.
Voor sommige klanten is een breder geluid van de speakers niet nodig in een horizontale setup indien het om een stereopaar zou gaan, dit omdat in die situatie het geluid al van 2 verschillende kanten zou komen.

In principe zijn de speakers gemaakt om de 100% volume aan te kunnen, dus je hoeft niet bang te zijn dat het de speakers zou beschadigen.
Badge +1
Tim S, bedankt voor je antwoord. Is voor mij eve n een bevestiging dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Luidsprekers staan in stereo gekoppeld en in verticale stand is voor mij mooi genoeg.