Vraag

Sonos Play:5 S1 hapert regelmatig tijdens het afspelen.

  • 14 November 2021
  • 4 reacties
  • 416 Bekeken

ik heb een sonos play 5 s1 sinds 2015 en sinds een maand krijgen we dagelijks haperingen tijdens het afspelen. ik heb het internetkanaal van proximus al verschillende keren gewijzigd en toch blijft het optreden terwijl mijn andere aparaten op wifi perfect verder blijven werken. Heeft iemand een oplossing hiervoor? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

ok perfect. het vreemde is echter dat het tot voor een maand nooit last van heb gehad en er geen bepaalde wijzigingen zijn gebeurd hier betreffende wifi of andere apparaten...ik wacht af en bedankt voor uw snelle reactie! 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @jan sprangers, welkom bij de Sonos community!

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het ontstaan van haperingen tijdens het afspelen. 

Ik neem aan dat de Play:5 middels wifi verbonden is en dat je met het internetkanaal het wifi-kanaal van je router bedoeld? 

Zo ja, dan stel ik voor dat je dit kanaal op 1, 6 of 11 laat staan.  

Indien mogelijk zou je kunnen proberen om de Play:5 tijdelijk met een internetkabeltje aan te sluiten op de router. 

Mochten de haperingen dan nog aanwezig zijn, dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we middels een diagnose kunnen uitzoeken waar het mis gaat.

beste, 

 

ik heb idd alleen maar gewisseld tussen bovenstaande kanalen. Momenteel staat hij op kanaal 1. 

Ik heb uw advies opgevolgd en de play 5 nu aangesloten op de router met een internetkabel en benieuwd of er nog storingen zijn. Ingeval er dan geen meer zijn kan ik hem dan best aangesloten laten op de router en dien ik iets te ondernemen met mijn wifi naar proximus toe of???

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Jan, dank voor je snelle antwoord!

Probeer het inderdaad even een tijdje uit met de speaker bekabeld. 

Indien dit wel goed gaat, dan kan het zijn dat de snelheid over wifi simpelweg te laag is. 

Ook kan het zijn dat er interferentie is op de wifi (denk aan andere apparatuur in de buurt die signalen of radiogolven uitzenden).