Vraag

Sonos Play:5 gen-2 maakt geen verbinding via wifi

• 21 oktober 2017
  • 37 reacties
  • 2358 Bekeken

Ik heb in juli een Play5 gekocht en altijd via ethernet aangesloten gehad. Nu wilde ik de speaker in een andere ruimte plaatsen en via wifi verbinden maar de speaker wordt helemaal niet gevonden. Ik heb ook een Playbase. Deze doet het zonder problemen via wifi.
Ik heb de speaker gereset. Ik heb mijn router gereset. Wat kan ik nog doen?

37 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Goedendag,

Vandaag rapport gestuurd. Helaas niet meer mogelijk om via WiFi contact te maken. Bedraad lukt wel.

535026271

Ik heb je zojuist hierover een email gestuurd, ik zie je antwoord hierop graag tegemoet.

Badge

Goedendag,

Vandaag rapport gestuurd. Helaas niet meer mogelijk om via WiFi contact te maken. Bedraad lukt wel.

535026271

Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hier hetzelfde probleem, bekabeld doet de Play 5 het prima, maar wanneer ik draadloos wil installeren kan hij het netwerk niet vinden. Diagnose nr 2120553650 Ik hoor van Sonos! Vriendelijke groet, Edwin
Mail verzonden onder case: 00667983
Zie hier graag antwoord op terug.
Ik heb hier hetzelfde probleem, bekabeld doet de Play 5 het prima, maar wanneer ik draadloos wil installeren kan hij het netwerk niet vinden. Diagnose nr 2120553650 Ik hoor van Sonos! Vriendelijke groet, Edwin
Reputatie 4
Badge +3
Hoi, Dim, stuur alsjeblieft even de volgende informatie in een privé bericht en ik zal de Play:5 voor je aanmelden ter vervanging:
- Adresgegevens
- Emailadres
- Serienummer Play:5
Beste Tim,

Helaas heb ik het zelfde probleem met mijn play 5 gen 2...

Zo heb ik de speaker nu een maand of 6 en altijd zonder problemen gebruikt via WiFi. Afgelopen weekend klapt in eens de WiFi verbinding uit de Play 5 en kan ik de verbinding ook niet meer maken. Bekabeld is er geen probleem te bekennen.

De speaker heb ik bekabeld en een diagnose verzonden naar jullie. Het nummer wat ik daarbij kreeg is: 399114116

Graag verneem ik het vervolg.

Vriendelijke groet,
Dim
Reputatie 5
Badge +2
De PLAYBASE stuurt geen wifi signaal meer uit ik stuur je zo even een PM zodat we deze kunnen aanmelden voor een omruiling.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Gemeld met diagnr 8478632.

Het is gekomen na een firmware update van Sonos. Zowel de playbase als de 2x play 5 (gen 2) werken niet meer op wifi!!!
Bekabeld werkt de surroundsetup wel!
Reputatie 7
Badge +2
Beste, ik krijg wel geen diagnose nr te zien. Ik heb wel op diagnose verzenden nadien gedrukt. Werkt perfect op kabel maar niet via wifi.
Er zou zeker een nummer in de app moeten verschijnen als je deze verzend.
Dit nummer zien we graag in je bericht terug.
Beste, ik krijg wel geen diagnose nr te zien. Ik heb wel op diagnose verzenden nadien gedrukt. Werkt perfect op kabel maar niet via wifi.
Reputatie 5
Badge +2
We ontvangen graag een diagnose terwijl de Play:5 bekabeld is.
Voor instructies over hoe je een diagnose maakt, volg je onderstaande link: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2480. Je mag het nummer hier vermelden.
Neen, maar is juist hetzelfde probleem als onze vorige play 5.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je al contact gehad met onze support?
Beste, hier ook terug hetzelfde probleem. Vorige pas gaan omwisselen bij Vanden Borre voor hetzelfde probleem.
Nu nieuwe sedert 15/11/2017 en wifi werkt terug niet. De sonos aangesloten via kabel aan de modem en alles werkt.
Dus weer geen muziek via wifi maar wel via kabel. Dit kan toch niet, betalen toch genoeg voor zo'n toestel dus zou toch zeker via wifi moeten blijven werken.
Badge
Ik heb het antwoord in de andere topic gepost Tim!
Reputatie 7
Badge +2
Geloof het of niet, maar na een aantal weken gewerkt te hebben opnieuw net hetzelfde probleem met de Play5 die een dikke maand geleden onder garantie vervangen is (referentie nummer.: 171023-000917). Het vervangtoestel vertoont net hetzelfde probleem. Maakt geen connectie meer via wifi. Is begonnen met af en toe uitvallen, waarna ik telkens de stekker uit het contact moest halen voor een minuutje of zo, dan werkte hij terug. Nu helemaal niks meer via wifi, enkel nog als ik hem bekabeld aansluit. Is hij opnieuw defect? Diagnostische info werd zonet verstuurd (Your confirmation number is: 8250895). alvast bedankt voor de assistentie!
Livingroom Play:5 komt netjes draadloos naar voren in de diagnose.
Of gaat het om een 2e Play:5 welke nu niet verschijnt?
Verschijnt deze als je de speaker met ethernet zou bekabelen op het netwerk?
Zie dan graag een nieuwe diagnose tegemoet.
Badge
Ik ga hier nog even een aparte topic voor aanmaken zodat het zeker als een niuewe case wordt bekeken
Badge
Geloof het of niet, maar na een aantal weken gewerkt te hebben opnieuw net hetzelfde probleem met de Play5 die een dikke maand geleden onder garantie vervangen is (referentie nummer.: 171023-000917). Het vervangtoestel vertoont net hetzelfde probleem. Maakt geen connectie meer via wifi. Is begonnen met af en toe uitvallen, waarna ik telkens de stekker uit het contact moest halen voor een minuutje of zo, dan werkte hij terug. Nu helemaal niks meer via wifi, enkel nog als ik hem bekabeld aansluit. Is hij opnieuw defect? Diagnostische info werd zonet verstuurd (Your confirmation number is: 8250895). alvast bedankt voor de assistentie!
Reputatie 7
Badge +2
8005775 dat is mijn nieuwe nummer. Ik heb de etherkabel aangesloten met de router en de play 5 staat weer in mijn lijst. Haal ik de kabel eruit dan doet hij niets meer.
Ticket.: 171027-001979 aangemaakt.
Je gaat hier spoedig een mail over ontvangen.
8005775 dat is mijn nieuwe nummer. Ik heb de etherkabel aangesloten met de router en de play 5 staat weer in mijn lijst. Haal ik de kabel eruit dan doet hij niets meer.
Reputatie 7
Badge +2
Bekabelen met ethernet op de router, we hebben een ethernet kabel met de speaker meegeleverd.
De stekker zit in het stopcontact en er brand een wit lampje. Ik weet niet wat je bedoeld met bekabelen zodat hij verschijnt...
heb een nieuw diagnose nummer voor je 8004322
Reputatie 7
Badge +2
De Diagnose laat gaan Play:5 zien, graag de Play:5 bekabelen zodat deze verschijnt, om dan een nieuwe diagnose te maken, en deze in uw bericht te verwoorden.
Zie mijn eerdere bericht. Bevestigings nummer is 8001293.
Ik heb ook een probleem mer de play 5 2 e generatie. Hij doet het ineens niet meer en is niet terug te vinden in de sonos app. Heb geprobeerd hem weer opnieuw te installeren maar lukt dus niet. Heb meer sonos in huis en die doen het allemaal gewoon. Deze box is misschien een half jaar oud!!! Ik heb net een diagnose verzonden ... hoop hier reactie te krijgen. Weet anders niet wat ik moet doen.

Reageer