Vraag

Sonos Play:5 gen-2 maakt geen verbinding via wifi

• 21 oktober 2017
  • 37 reacties
  • 2358 Bekeken

Ik heb in juli een Play5 gekocht en altijd via ethernet aangesloten gehad. Nu wilde ik de speaker in een andere ruimte plaatsen en via wifi verbinden maar de speaker wordt helemaal niet gevonden. Ik heb ook een Playbase. Deze doet het zonder problemen via wifi.
Ik heb de speaker gereset. Ik heb mijn router gereset. Wat kan ik nog doen?

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag terwijl de speaker bekabeld is aangesloten een diagnose aanmaken en deze aan ons terugkoppelen.
Diagnose kun je verzenden vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Badge
Zelfde probleem hier met een Sonos Play 5 gen2. Denk dat hij max 2 maanden oud is, altijd perfect gespeeld via wireless tot afgelopen vrijdag, plots niks meer. Bekabeld doet hij het perfect, maar als je de wireless setup doorloopt wil hij niet meer connecteren op het wireless network (maakt niet uit welke SSID of Access point (ik heb er twee) dat ik selecteer. Andere toestellen (inclusief een Play 1) werken wel perfect via diezelfde wireless connectie. Hetzelfde probleem vind je terug op heel wat forum topics op het net, specifiek voor de Play 5 gen2 zou er kennelijk een hardware probleem met de wireless card zijn als ik het goed begrijp?
Badge
Open ik hiervoor best een apart topic? Of kan ik gewoon eveneens zo'n diagnostisch rapport doorsturen zonder dat ik zelf een topic heb geopend Tim S? Ik heb daarnet reeds proberen te bellen naar support, maar heb het na een half uur in wacht maar opgegeven.
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet terwijl de speaker bekabeld aangesloten zit.
Dat kan in dit topic.
Het is vandaag inderdaad redelijk druk aan de telefoonlijn.
Denk dat met een paar minuten extra je iemand aan de lijn had gekregen.
Badge
Hoi Tim, diagnostics zijn zonet verstuurd: Your confirmation number is: 7990637 😃
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Tim, diagnostics zijn zonet verstuurd: Your confirmation number is: 7990637 :D
Er is een mail naar u toe verzonden onder referentie nummer.: 171023-000917
Badge
ok, thx Tim!
Badge
Hoi Tim, ik heb gisteren een RMA mailtje ontvangen, maar daar heb ik een vraagje over. Hoe lang duurt de afhandeling van zo'n RMA ongeveer denk je? Want ik vertrek op reis binnen enkele dagen. Ik vermoed dat de levering van de nieuwe Sonos dan natuurlijk tijdens mijn verlof gaat zijn, en dat gaat niet lukken natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +2
Ligt aan welke keuze je maakt in het proces.
Normale vervanging houd in dat je eerst de speaker dient terug te sturen, waarna wij vervanging zullen uitzenden als we de defecte ontvangen hebben.
Meestal met 1 a 2 dagen is de speaker bij ons, waarvan je hier 1 a 2 dagen boven op telt en je vervangende speaker in huis hebt.
Advanced replacement houd in dat met creditcard als borg voor ons, wij meteen een vervangende uitsturen, en je 14 dagen de tijd hebt de defecte terug te sturen naar ons.
Weet dat de RMA 1 maand actief is voordat deze niet meer werkt, weet niet hoelang je weg bent, maar misschien makkelijker om dit na de reis te regelen.
Desnoods als de maand is verlopen, neem je contact met ons op en zetten we de reparatie opnieuw op waarin je weer een nieuwe maande de tijd hebt dit te doorlopen.
Badge
Hoi Tim, ik ga dit na de vakantie regelen dan, is geen probleem als de RMA één maand geldig is. dank je wel voor de info!
Hi Tim, Dank je voor je bericht. Diagnostische info is verzonden. Bevestigingsnummer is: 7997518
Reputatie 7
Badge +2
Hi Tim, Dank je voor je bericht. Diagnostische info is verzonden. Bevestigingsnummer is: 7997518
Heb je een mail verzonden onder referentie nummer.: 171025-000564
Ik heb ook een probleem mer de play 5 2 e generatie. Hij doet het ineens niet meer en is niet terug te vinden in de sonos app. Heb geprobeerd hem weer opnieuw te installeren maar lukt dus niet. Heb meer sonos in huis en die doen het allemaal gewoon. Deze box is misschien een half jaar oud!!! Ik heb net een diagnose verzonden ... hoop hier reactie te krijgen. Weet anders niet wat ik moet doen.
Zie mijn eerdere bericht. Bevestigings nummer is 8001293.
Reputatie 7
Badge +2
De Diagnose laat gaan Play:5 zien, graag de Play:5 bekabelen zodat deze verschijnt, om dan een nieuwe diagnose te maken, en deze in uw bericht te verwoorden.
De stekker zit in het stopcontact en er brand een wit lampje. Ik weet niet wat je bedoeld met bekabelen zodat hij verschijnt...
heb een nieuw diagnose nummer voor je 8004322
Reputatie 7
Badge +2
Bekabelen met ethernet op de router, we hebben een ethernet kabel met de speaker meegeleverd.
8005775 dat is mijn nieuwe nummer. Ik heb de etherkabel aangesloten met de router en de play 5 staat weer in mijn lijst. Haal ik de kabel eruit dan doet hij niets meer.
Reputatie 7
Badge +2
8005775 dat is mijn nieuwe nummer. Ik heb de etherkabel aangesloten met de router en de play 5 staat weer in mijn lijst. Haal ik de kabel eruit dan doet hij niets meer.
Ticket.: 171027-001979 aangemaakt.
Je gaat hier spoedig een mail over ontvangen.
Badge
Geloof het of niet, maar na een aantal weken gewerkt te hebben opnieuw net hetzelfde probleem met de Play5 die een dikke maand geleden onder garantie vervangen is (referentie nummer.: 171023-000917). Het vervangtoestel vertoont net hetzelfde probleem. Maakt geen connectie meer via wifi. Is begonnen met af en toe uitvallen, waarna ik telkens de stekker uit het contact moest halen voor een minuutje of zo, dan werkte hij terug. Nu helemaal niks meer via wifi, enkel nog als ik hem bekabeld aansluit. Is hij opnieuw defect? Diagnostische info werd zonet verstuurd (Your confirmation number is: 8250895). alvast bedankt voor de assistentie!
Badge
Ik ga hier nog even een aparte topic voor aanmaken zodat het zeker als een niuewe case wordt bekeken
Reputatie 7
Badge +2
Geloof het of niet, maar na een aantal weken gewerkt te hebben opnieuw net hetzelfde probleem met de Play5 die een dikke maand geleden onder garantie vervangen is (referentie nummer.: 171023-000917). Het vervangtoestel vertoont net hetzelfde probleem. Maakt geen connectie meer via wifi. Is begonnen met af en toe uitvallen, waarna ik telkens de stekker uit het contact moest halen voor een minuutje of zo, dan werkte hij terug. Nu helemaal niks meer via wifi, enkel nog als ik hem bekabeld aansluit. Is hij opnieuw defect? Diagnostische info werd zonet verstuurd (Your confirmation number is: 8250895). alvast bedankt voor de assistentie!
Livingroom Play:5 komt netjes draadloos naar voren in de diagnose.
Of gaat het om een 2e Play:5 welke nu niet verschijnt?
Verschijnt deze als je de speaker met ethernet zou bekabelen op het netwerk?
Zie dan graag een nieuwe diagnose tegemoet.
Badge
Ik heb het antwoord in de andere topic gepost Tim!
Beste, hier ook terug hetzelfde probleem. Vorige pas gaan omwisselen bij Vanden Borre voor hetzelfde probleem.
Nu nieuwe sedert 15/11/2017 en wifi werkt terug niet. De sonos aangesloten via kabel aan de modem en alles werkt.
Dus weer geen muziek via wifi maar wel via kabel. Dit kan toch niet, betalen toch genoeg voor zo'n toestel dus zou toch zeker via wifi moeten blijven werken.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je al contact gehad met onze support?

Reageer