Beantwoord

Sonos Play:5 gaat niet meer aan.


Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook met het gebruik van de stekker van de andere sonos Play 5 die correct werkt, werkt het niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood.
De voorbije 4-5 jaren was er geen enkele issue met deze boxen en werkten ze perfect.
Serie nr 1411-B8-E9-37-2E-B3-E8-2 van de defect box.
Waar kan die hersteld worden? Gezien deze op standaards staan en er twee zijn, had ik graag een herstelling gehad zodat uiteindelijk visueel de twee boxen gelijk blijven en eveneens de standaard
icon

Beste antwoord door Tim S 5 July 2019, 13:22

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ivan C,

Spijtig om te horen dat de speaker niet meer aangaat.
Ik ga je een mail sturen, en zie dan ook graag antwoord terug op deze mail.
Mail is verzonden onder ticket nummer: 00892014
Van harte bedankt voor jullie zeer snelle reactie en voorstel!

Beste,

Ook ik heb een deze symptomen. Wat kan ik het beste doen? bijv voor reparatie.

1408 B8-E9-37-2B-E7-EC-4

Alvast bedankt.

Yanick

Reputatie 5
Badge +3

Je kan ook best Sonos contacteren. 
Repareren doen ze niet, je toestel zal vervangen worden, indien deze nog in de garantie periode zit natuurlijk . ( moest hij defect zijn )

 

Goede morgen, 

Mijn Sonos 5 is er plotseling volledig  mee gestopt, wie kan mijn tips geven hoe ik hem weer zichtbaar krijg in mijn app en dat hij met de tweede sonos 5 weer een duo kan zijn?

J Jansen

Reputatie 7

Is hij er echt mee gestopt (geen lampjes meer)of kun je hem enkel niet meer zien in de app? Geen lampjes meer (zoals hierboven) is een dode speaker, niet meer zichtbaar in de app is een verbindingsprobleem.

Zowel het lampje als in de app niet meer zichtbaar. Ook al gekeken of de netvoedingskabel defect was, maar dat is het ook niet.

Reputatie 7

Dan zou ik eens bellen met Sonos…..

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @J Jansen.

 

Inderdaad @106rallye . Het beste zou zijn als je inderdaad contact met Sonos opneemt. Hierbij vind je onze contactdetails.

Ik heb contact gehad met Sonos over de defecte sonos 5 1e generatie, waarvan ik er twee heb staan. 
Blijkbaar is het product niet te repareren en ik krijg nu een korting op aanschaf voor een vervanger.

Echter dan heb ik twee verschillende producten in een kamer staan.

Ik vind het toch raar dat z’n goed en toch ook duur product, niet gemaakt kan worden.

Alles bij elkaar denk ik dat ik ze 1 x per 14 dagen aan heb staan, dus niet veel gebruikt.

Moet ik de andere maar proberen te verkopen, nu die het nog doet, voordat deze het ook begeeft.

En dan op zoek naar een beter product, wat is jullie mening in deze?

Reputatie 7

Natuurlijk is het vervelend als een speaker stuk gaat. Juist een Sonos speaker staat echter ook aan als je hem niet gebruikt - jouw argument dat je de speaker weinig hebt gebruikt gaat dus niet op.

Als je googelt op “Sonos reparatie” kom je overigens wel wat niet-geautoriseerde reparateurs tegen. ik heb daar geen ervaring mee, maar daar zou je eens kunnen kijken.

Dit vind ik een rare uitspraak een lamp die met een stekker is aangesloten en met een snoerschakelaar word aangezet, brand toch ook niet.

Een TV waar van de stekker erin zit,staat gewoon stand-by en verbruikt geen stroom.

Dus ik denk dat de sonos stand-by staat en dat de elektronica voor 99% uitstaat.

Reputatie 7

Een lamp die met een snoer schakelaar wordt aangezet staat uit. Stand by is, ook bij een TV,niet uit (sommigen spreken dan van sluipverbruik). Een Sonos die geen muziek afspeelt gaat in een low energy stand. Hij blijft dan contact houden met internet, via WiFi - dat deel van de speaker blijft dus in gebruik en zal dus slijten/verouderen. Het gebruik en dus ook je stroomverbruik wordt wel iets minder, zie ook 

 

Dan zou alleen dat kleine deel defect zijn.

Het verbaast mijn dat een product van €500,= na 7 - 8 jaar al kapot gaat.

En het ergste is nog dat dit een niet op zich zelfs staand geval is.

Ik lees op internet en hoor inmiddels van vrienden dat dit al vaker gemeld word.

Vertegenwoordig jij toevallig Sonos?

Reputatie 7

Vreemde reactie dit. Ik probeer uit te leggen dat wat jij zegt niet helemaal waar is - namelijk dat de speler alleen gebruikt wordt als je er maar één maal in de veertien dagen muziek mee speelt. Ik voer geen excuus voor Sonos aan (zeg zelfs nog dat het inderdaad vervelend voor je is dat je speaker stuk gaat), maar leg (voor lezers die dit in de toekomst tegenkomen) uit dat wat jij zegt niet helemaal opgaat. Ik wijs je zelfs op een niet-Sonos mogelijkheid voor reparatie. Hoe kom je er bij dat ik Sonos zou vertegenwoordigen en dan ook nog zonder dat duidelijk te maken?

Overigens zijn Sonosmedewerkers hier als zodanig duidelijk herkenbaar, en de laatste tijd meer aanwezig dan ooit.

Sorry, was niet zo bedoeld tegen jou.

Ik baal ervan dat z’n goed apparaat zo snel stuk gaat en dat ze er weinig aan doen, als alleen een korting voorstellen.

Als je dat tegenwoordig service noemt gaat bij mijn het bloed al sneller koken.

Reageer