Vraag

Sonos Play:3, connect niet meer aan wifi

  • 26 July 2021
  • 2 reacties
  • 295 Bekeken

Hey allemaal, 

Probeer sinds vandaag mijn Sonos Play:3 om te zetten naar de wifi voor me hele huis.

Heb een wifiversterkers (Deco) opgezet, welke een aparte internet openen. Hieraan probeer ik al me smart apparaten te koppelen, zodat ik het huis smart kan maken. De sonos zat nog op de router dus probeerde deze om te zetten naar het Deco netwerk.

Alleen nu wanneer ik hem probeer te connecten geeft deze telkens onderstaand aan op het moment van verbinden: 

"Deze Play:3 maakt deel uit van een ander Sonos-systeem. Je moet hem resetten voor je hem kunt toevoegen aan dit systeem."

Ondertussen heb ik onderstaand geprobeerd:

1. Ondertussen 5 keer gereset, door de hard reset stappen te volgen. Totdat het lichtje oranje en wit knippert en uiteindelijk groen. Resultaat: zelfde fout message

 2. Heb hem geprobeerd om hem weer op de oude router te zetten. Zonder hem te resetten en met hem resetten. Resultaat: zelfde fout message

3. Met een internet kabel connecten. Hij geeft dan in de app aan dat die hem gevonden heeft en ik moet met me sonos account inloggen. Resultaat: hij vindt geen connecties in de app en kan hem niet gebruiken..

 

Nu zit ik dus met een prachtige sonos spieker die ik niet meer kan connecten op de app op geen enkele wijze... 

 

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Heb ondertussen 3 uur dingen geprobeerd maar zonder resultaten.

 

Alvast bedankt! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

*speaker

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @MrFranker en welkom bij de Sonos community!

Wat gebeurt er op het moment dat je de speaker aansluit met behulp van de internetkabel en inlogt op je Sonos account?

Ik neem aan dat je met ‘hij vindt geen connecties in de app’ bedoeld dat de speaker dan niet gevonden kan worden maar draadloos wel?

Ik denk dat het in dit geval handig is om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat mijn collega’s live de benodigde stappen samen met je kunnen doorlopen.