Beantwoord

Sonos Play:1 speelt spontaan muziek hard af.

  • 11 January 2021
  • 13 reacties
  • 1401 Bekeken

Hallo, wij hebben een raar gevalletje met onze Sonos Play 1 speakers.

Wij gebruiken 2 Play 1’s in ons kantoor. Van de twee is er één via een UTP kabel in ons netwerk aangesloten, de andere maakt verbinding via de WiFi. Wij maken allen gebruik van de standaard radio stations (Tuneln) via de Sonos App. Er zijn geen andere muziek apps (Spotify, Deezer of iets dergelijk) aan ons Sonos systeem. So far, so good. 

Nu gebeurd het regelmatig dat het systeem, spontaan, “Dokter Bernhard” van Bonny Sinclair begint te spelen. En passant word ook het geluids volume dan sterk verhoogd. Als ik dan de Sonos app open geeft die weer dat het nummer afgespeeld word vanuit een ‘spotify lijst welke gratis aangeboden word’
Wij bedienen met 3 verschillende mobiele telefoons de app. We hebben deze dus om beurten verwijderd om te kijken bij wie die play-list of het commando dan wel vandaan kwam. Zonder succes. Dr.Bernhard kwam nog steeds keihard door de bocht. Ten einde raad, hebben we het hele systeem overal verwijderd en compleet overnieuw geïnstalleerd en op een ander email adres geregistreerd. Helaas, weer liet de dokter ons niet met rust.

Ik ben nu toch wel een beetje door mijn truukjes heen om dit proberen op te lossen. Hebben jullie soms nog suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen ? 

icon

Beste antwoord door Frank N 13 January 2021, 11:21

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7

Iedereen die op je netwerk kan, kan nummers afspelen op de Sonos-apparaten. Misschien eens het wachtwoord van je netwerk wijzigen?

Hey 106rallye, dank je voor je antwoord. Dat is geen optie denk ik. Onze sonos zit op het afgeschermde netwerk. Onze ‘gasten', zoals chauffeurs welke komen lossen e.d., maken gebruik van ons ‘gast-netwerk’.

Mochten we het wachtwoord veranderen van het afgeschermde netwerk, zullen al onze personeelsleden ook het wachtwoord aan moeten passen en is het weer het zelfde laken en pak.. dan hebben exact dezelfde personen toegang tot het netwerk, en dus de Sonos apparaten, als nu het geval is.

Maar ook dan, ik vind het echt heel raar dat het Sonos apparaat uit geheel eigen beweging, ‘zomaar', een playlist van iemand in ons netwerk pakt en die af gaat spelen.

We zoeken verder. Bedankt.

Reputatie 7

Dat kan ook per ongeluk gebeuren. Als iemand via Spotify Connect iets heeft afgespeeld op je Sonos, kan hij zelfs als hij geen verbinding meer heeft met je netwerk iets daarop afspelen zolang hij de laatste gebruiker is. Dat is een nadeel van Spotify Connect.

Dus iemand speelt iets af, gaat naar huis, start thuis Spotify en hoort niets. Jullie echter wel, want hij speelt op jullie systeem.

Okay, dank je weer. Dat is dan duidelijk, hoeven we niet verder te zoeken. Helaas zal dat dan voor ons betekenen dat Sonos er uit gaat. Het is niet acceptabel als er collega's met klanten/zakenrelaties aan de telefoon zitten en de Sonos gaat plankgas op Dr.Bernhard.. ;-)

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.

Reputatie 7

Je zou kunnen overwegen een gastennetwerk in te stellen, waar de gasten op kunnen - zij kunne n dan niet bij de Sonos. Of de Sonos op een apart netwerk waard alleen bepaalde personen op kunnen.

Wel vreemd dat het altijd hetzelfde nummer is. Is er iemands aan het pesten?

Zoals ik al schreef, we hebben een gast-netwerk. Dus de mensen die op het ‘afgeschermde’ netwerk kunnen is alleen eigen personeel. Maar je antwoorden waren duidelijk, dus Sonos is dus niet gemaakt voor de situatie zoals wij het gebruiken. Het word dus tijd over te gaan op een systeem wat wel genoeg beveiligd/afgeschermd is. Dit ben ik echt zat. Nogmaals bedankt.

Reputatie 5
Badge +3

Het lijkt mij dat iemand in je netwerk een grap aan het uithalen is. Een speaker kan enkel afspelen als hij daartoe een opdracht toe heeft gekregen. Dit kan via de Sonos-app maar ook via de Spotify-app als deze een keer met het systeem verbonden is geweest of een Spotify dat door meerdere mensen wordt gebruikt. Eventueel is het een ingesteld alarm. Als je tijdens of direct nadat het nummer afspeelt een diagnose maakt in de app en contact met ons opneemt kunnen we uitlezen wat voor soort apparaat de muziek aanzet.

 

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Ondersteuning > Diagnose verzenden > Verzenden.

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Zojuist ging het systeem weer los Ik heb de diagnose gedraaid, en deze is ingediend onder nummer 243041002

Reputatie 7
Badge +3

Je zult met Sonos moeten bellen om de diagnose te laten uitlezen. Hier geplaatste nummers worden niet (meer) behandeld door Sonos. Zie bericht van Frank voor contact gegevens. 

@Erooij, Dank je. Had ik ook al gedaan ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Heeft Sonos ook iets kunnen zien in je diagnose.

Ze zagen dat de muziek gestreamd werd vanaf een iPhone…. Meer info zou nog per mail volgen.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de muziek niet expres (als geintje) door een collega aangezet word, maar dat dit onbedoeld gebeurd. We zoeken verder.

Reputatie 2

Het is geen geintje. Het overkomt mij ook regelmatig en ik ben de enige in huis op mijn lokale netwerk.

Reageer