Beantwoord

SONOS Play 1 maakt zelf groep

  • 16 March 2021
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Wij hebben een Play-1 in de werkkamer en in de eetkamer. Deze opereren -in principe- nooit in een groep. Telkens wanneer de Play-1 in de eetkamer wordt aangezet, vormt hij automatisch de Play-1 in de werkkamer een groep. Dit is niet de bedoeling; hoe kunnen we dit voorkomen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 March 2021, 09:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Dat is erg vreemd. Je omschrijving roept bij mij echter wat vragen op;

  1. Je spreekt over het aanzetten van de Ply:1 in de eetkamer. Betekent dit dat hij normaal uit staat (dus stroomloos - Sonos apparaten staan normaal nooit uit, maar in een low energy stand)?
  2. Staan de speakers in twee verschillende “kamers” in de Sonos-app of vormen ze één "kamer"?

Een "Groep” heeft een specifieke betekenis bij Sonos (zie Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos). deze zou niet zelf moeten ontstaan. Zou het kunnen dat je de speakers hebt ingericht als stereopaar? Die ontstaat dan automatisch elke keer als je een speaker die normaal stroomloos is weer opstart - wat zou lijken op een het ontstaan van een groep.

Dank voor je reactie!

Als antwoord op je vragen:

  1. Met aanzetten bedoel ik ‘uit standby halen’ (dus op play drukken bovenop de Sonos)
  2. Beide speakers zijn als aparte kamers gedefinieerd.

Even gezocht, maar ze staan niet ingesteld als stereopaar...

Reputatie 7

Als ze als stereopaar ingesteld staan, zie je maar één kamer. Dat is bij jou echter niet zo, begrijp ik.

Andere vraag: heb je ooit een vaste groep ingesteld? Zie “Groepen opslaan” bij de link in mijn vorige bericht. Dat heb ik zelf niet, dus ik weet precies hoe dat gaat.

Dat is het ook niet ben ik bang; ik zie geen opgeslagen groepen in de app.

Dank voor het meedenken!