Beantwoord

Sonos play:1 kan geen verbinding met WiFi maken

• 13 May 2018
  • 1 reactie
  • 5331 Bekeken

Goedemorgen,

Mijn Play:1 kan sinds enige tijd geen verbinding meer met het WiFi-netwerk. Ze werken wel wanneer ik deze met een ethernetkabel direct aan de modem verbindt, maar wanneer ik de draadloze installatie wil afronden krijg ik telkens dezelfde foutmelding.

Als ik draadloze verbinding kies bij voorkeuren lukt het me niet om verbinding te maken met het netwerk, dit geeft dan een probleem. Ik heb alle instellingen gecontroleerd van mijn internet (2,4 ghz, wachtwoorden, reset modem, etc). Het is met geen mogelijkheid werkend te krijgen, ook niet nadat ik alles van fabrieksinstellingen en deinstallatie controllers aan af weer installeer.

De foutmelding die ik krijg is: Probleem met draadloos netwerk. Controleer de naam en het wachtwoord voor het netwerk. Controleer of je een 2,4ghz draadloos netwerk gebruikt dat compatibel is met 801.11b/802.11b.

De Play:1 is nu onbruikbaar voor mij omdat er rondom mijn router geen (goede) plek is voor het neerzetten van de speaker, ik hoor dus graag hoe ik dit probleem op kan lossen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tim S 16 May 2018, 12:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Je weet zeker dat het 2.4ghz B en G netwerk aan staat? Dat de 2.4ghz niet op N-Only staat?
Want Sonos kan alleen met het B en G netwerk verbinden.
Wat voor modem/router probeer je de Sonos nu op in te stellen?
Denk dat dit een telefoontje waard is, wij hebben de mogelijkheid met uw toestemming op uw computer in te loggen en mee te kijken en/of het probleem op te lossen.
NL 0800 555 1234
BE 0800 644 44
Beide nummers gratis te bereiken van Maandag t/m Vrijdag van 10:00 tot 18:00