Vraag

Sonos overzetten naar andere WiFi

  • 22 October 2020
  • 3 reacties
  • 10927 Bekeken

Goedemiddag,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Sonos Systeem te updaten naar het nieuwe netwerk. 
Wij hadden de Fritzbox van XS4All met Wifi. Installatie werkte goed geen problemen. 
Nu hebben wij een aantal TP-Link modules opgehangen met een nieuw geïnstalleerde WiFi netwerk. 
Hoewel de Play1 nog steeds gekoppeld is aan de Fritzbox (net als de TP-link modules) krijg ik ze niet te zien als ik een nieuw WiFi netwerk wil installeren. 

Wat wel lukt. Als ik het oude WiFi netwerk aanzet, zie ik de Paly1 wel, kan ik een nieuw netwerk toevoegen, welke ook zichtbaar is in app. Zodra ik overschakel naar de nieuwe WiFi is de module niet aan te sturen. Ik zit inmiddels een beetje met mijn handen in het haar. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Heb je deze al gezien: https://nl.community.sonos.com/sonos-hulp-artikelen-229105/wifi-versterkers-i-c-m-volledig-draadloze-sonos-installatie-6770962

Mogelijk kun je één van je Sonos devices (of een Boost) bedraad aansluiten aan je router? Dan ben je minder afhankelijk van je wifi. 

Hi 106rallye! 

Dank je wel voor je snelle reactie. ik heb 1 van de 2 Play1 rechtstreeks op de router aangesloten. 
Alleen aansturen via een andere wifi dan de wifi van de Router lukt niet. 
Misschien is dat wel duidelijker dan mijn vorige verhaal. ;-) 

 

Reputatie 7

Het lijkt erop of je telefoon twee netwerken ziet, die onderling niet verbonden zijn. De app ziet dan de Sonos devices op het “andere” netwerk niet. Heb je misschien het nieuwe netwerk op “router” in plaats van “access point” ingesteld?