Beantwoord

Sonos over meer netwerken

• 25 januari 2019
  • 16 reacties
  • 693 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb 2 sonos boxen play 3 alleen op mijn eigen kamer heb ik slechte Wi-Fi. Nu heb ik een extra router gekocht om de Wi-Fi op mijn kamer te verbeteren! Alleen kan ik vanaf dit netwerk niet mijn sonos bedienen. iemand een idee hoe dit opgelost kan worden

Groetjes michel
icon

Beste antwoord door Frank N 30 januari 2019, 09:59

Hi Michel, als je nog altijd problemen hebt om via beide WiFi signalen te verbinden met Sonos zou ik graag twee diagnoses ontvangen. Eentje wanneer je wel verbonden bent en eentje wanneer je niet verbonden bent.

Instructies over hoe je een diagnose maakt (wanneer verbonden) staan hier. Wanneer je niet verbonden bent doe je het via 'Meer opties'. Vergeet niet om de bevestigingsnummers hier te plaatsen.

Je kunt overigens wel internetten wanneer je verbonden bent met Sonosnet WiFi op een Android toestel.
Bekijk origineel

16 Reacties

Hele goede vraag. Heb hetzelfde probleem. Één router verbonden via ethernet werkt als wifi extender en heeft een andere SSID. Ik weet niet waarom dit een issue zou zijn bij Sonos.
Reputatie 5
Badge +3
Dit is een bekend probleem, Sonos vind meerdere SSID`s niet leuk, De beste oplossing is 1 van je Sonos apparaten bekabelen aan je router waarmee je op SonosNet overgaat.
Badge
Dit heb ik gedaan alleen is het netwerk wat slecht bereikbaar is op mijn kamer dus heb regelmatig dat ik niet nummer kan door drukken ofzo...
Reputatie 5
Badge +3
Het is me eerlijk gezegd niet meer duidelijk. Je hebt Sonos bekabeld maar je hebt ook een extra router geplaatst voor beter bereik ?
Badge
Ik heb 1 sonos box bekabeld en deze is via het slechte netwerk te bedienen. Nu heb ik een extra router geplaatst zodat ik beter bereik heb op mijn kamer! Nu wil ik sonos ook via dit nieuwe netwerk willen aansturen en dat lukt dus niet

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Reputatie 5
Badge +3
Kun je iets meer info geven, welke bekabeld is, welke niet, waar ze staan en hoe groot de afstand is tussen beiden. Kun je daarnaast even kijken in de app onder Help/Info over mijn Sonos systeem. Je krijgt dan een overzicht van je spelers met onderaand een waarde achter WM. Daar staat een 0 of een 1, kun je per speler aangeven welke waarde daar staat ?
Badge
Jazeker! Degene die bekabeld staat bij mijn zusje op de kamer en die is verbonden met de router beneden. 8 tot 10 meter verder staat mijn sonos play3 zelfde als mijn zusje. De muziek afspelen is geen probleem met die van mij! Alleen wanneer ik een nummer wil doordrukken heeft die regelmatig haperingen omdat ik geen goed bereik heb met het wifi van beneden. Ook hebben beiden wm0. Wat ik graag zou willen is dat ik met de nieuwe router die op zolder staat de sonos box kunnen besturen omdat ik met dit wifi signaal wel goed bereik heb
Reputatie 5
Badge +3
Ok, het wordt duidelijk, WM:0 is goed, dat betekent dat de Play 3 van je zus het SonosNet signaal doorgeeft aan de Play 3 van jou, dat wordt bevestigd omdat het spelen van muziek blijkbaar geen probeem is, alleen de bediening via de app. Je probleem heeft. zo lijkt het tenminste, niks met Sonos te maken maar meer met het wifi gebruik van je tablet of telefoon waarmee je Sonos bedient. Gekke vraag maar is die extra router wel goed ingesteld, dus als dom access point met DHCP uitgeschakeld ? Dit geeft nl IP conflicten als dit niet zo is en dan kom je regelmatig niet op je netwerk.
Badge
Dat moet ik even nakijken dat weet ik zo niet! Ik kan wel met het netwerk gewoon surfen op internet of heeft dat er niks mee te maken?
Reputatie 5
Badge +3
Jawel, dat zou dan ook problemen moeten opleveren (dacht ik) maar nu ben ik niet zeker. Feit is dat 2 routers op je netwerk die ook echt als router ingesteld staan problemen geeft. De extra router moet je instellen als access point zodat deze geen IP adressen meer uitgeeft en je netwerk wil beheren. Dit is in praktijk het vinkje DHCP server uitzetten maar sommige hebben dat ook in de set up wizzard (instellen als access point).
Badge
Zou straks even kijken of het lukt! Zou het laten weten bedankt iig voor zover!!
Reputatie 5
Badge +3
Btw, ik weet niet of je Android apparaten gebruikt maar die kun je verbinden met SonosNet.

https://support.sonos.com/s/article/1578?language=nl_NL
Badge
Ja ik gebruik android apparaten! Maar als ik op sonos net zit kan ik met hrt betreffende apparaat niet meer surfen en appen toch? Omdat je op het sonos net zit
Reputatie 5
Badge +3
Goede vraag, nu twijfel ik, ga ik morgen eens testen. In jouw geval zou ik in elk geval de settings van je 2e router eens nalopen, die DHCP moet echt uitstaan.
Badge
Heeft even geduurd maar ik ben er weer mee bezig geweest! Ik heb het volgende besloten: de router op de zolder laat ik voor wat het is aangezien het sonos netwerk goed bereik heeft op mijn kamer en hier mee ook online kan al is de internet wel minder snel! Voor de laptop op mijn kamer gebruik ik dan gewoon het netwerk van zolder! Bedankt voor de hulp (dhcp uitschakelen kreeg ik alleen problemen mee! Misschien dat ik het niet goed deed maar goed het werkt nu iig!)
Reputatie 5
Badge +3
Hi Michel, als je nog altijd problemen hebt om via beide WiFi signalen te verbinden met Sonos zou ik graag twee diagnoses ontvangen. Eentje wanneer je wel verbonden bent en eentje wanneer je niet verbonden bent.

Instructies over hoe je een diagnose maakt (wanneer verbonden) staan hier. Wanneer je niet verbonden bent doe je het via 'Meer opties'. Vergeet niet om de bevestigingsnummers hier te plaatsen.

Je kunt overigens wel internetten wanneer je verbonden bent met Sonosnet WiFi op een Android toestel.

Reageer