Vraag

Sonos op vakantie

  • 25 April 2017
  • 3 reacties
  • 6687 Bekeken

Hoe werkt een spotify account via een mobiele telefoon op een Sonos Play1 op een camping met wifi in het buitenland?
De mobiele telefoon ziet met de wifi verbinding wel de Sonos en kan er verbinding mee maken. Maar hoe speel ik dan de Spotify muziek af?
M. vd Plank

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey maximvanderplank,

Sonos is meer bedoelt voor huishoudens waar deze in gepositioneerd blijft.
Als je op vakantie gaat, wil je op die locatie een router hebben, waar Sonos en je telefoon beide draadloos op kunnen inloggen.
Waarna je de Sonos dus kan besturen, mocht Sonos internet van deze router ontvangen, dan kun je de Spotify op je Sonos afspelen.
Sonos zou op de hotspot van je telefoon kunnen inloggen ( niet volledig door ons ondersteunt ), waarna je een 2e telefoon nodig hebt welke ook op deze hotspot inlogt. ( aangezien de hotspot telefoon niet op zichzelf kan inloggen )
Als de 3g of 4g data bundel stabiel is zou mogelijk Sonos Spotify kunnen afspelen.
Maar over het algemeen zouden wij van Sonos dit niet aanraden, en ik denk redelijk "Out of the Box" nu.
Mocht je dit op vakantie proberen, en je hebt er problemen mee dan kunnen wij van de technische support hier weinig support op bieden.
Reputatie 1
Badge +1
Op een camping/openbare WiFi is iedere apparaat normaal geïsoleerd.
Dat wil je ook, anders kan iedereen op de camping ook bij je apparaten, mss wel gezellig maar vast niet de bedoeling :)

Dwz dat je zoals Tim aangeeft je eigen WiFi moet maken met een eigen Router die dan weer ergens zijn internet vandaan haalt (mss met een speciale MiFi router waarin een simkaart in je router zit?).
Misschien is er nog een optie dat je je Sonos met een kabel met je laptop verbind via een intern IP adres, terwijl die laptop weer internet krijgt via Wifi. Je zou het thuis kunnen proberen. In principe moet de Sonos App op je laptop de speaker weten te vinden. Check wel dat je Sonos zeker niet meer je Wifi netwerk kent voor een goede test.

Anders zou ik gewoon een draadloze speaker met een accu overwegen. Je wilt toch niet je mooie Sonos systemen aan het camping leven blood stellen, en qua akoestiek is Sonos in een tent of caravan een beetje overkill misschien - of is het een Glamping? 😉
Badge

Als je dit wilt doen, moet je een router / switch met LTE modem kopen. Een normaal LTE accesspoint ondersteunt het routeren van data niet.

Ik heb op mijn werk logeeradres dat zo opgelost. Eigen modem gekocht, kaartje omgezet, kabel van modem naar Play 3 en genieten:) Had daar ook een dedicated NAS neergezet met muziek- en filmbibliotheek, dus het was een kleine extra investering.

Voor camping zou ik naar ander merk draadloze speaker kijken die met BT werkt, lijkt me eenvoudiger en goedkoper.