Vraag

Sonos op hoofd en gast netwerk?

• 11 mei 2017
  • 5 reacties
  • 506 Bekeken

Ben op zoek naar oplossing volgende ‘wens’:
- wifi netwerk in huis is overal in prima staat (mesh)
- ook een gastnetwerk mogelijk
- heb sonos bridge aan modem aangesloten (zou niet perse hoeven begrijp ik)
- diverse Sonos producten in huis werken (bar, 3, Connect en meerdere Amp’s om bedrade luidsprekers te bedienen.

Ik zou graag 1 Amp uit de groep zowel op het hoofd als op het gastnetwerk willen laten werken. Kan dat uberhaupt?
Dacht zelf om de bridge daarvoor te gebruiken en de Amp op het gastwerk te installeren. Is dan nog een werking op het hoofdnetwerk mogelijk?
Rob

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij kan dat niet. Logisch ook, want ik heb juist thuis ook een gastaccount omdat ik mijn gasten niet op mijn netwerk wil hebben, zoals NAS, Sonos, etc. Dus als je gasten de Sonos wilt laten bedienen zullen ze toch op je Sonos(Hoofd) netwerk moeten.
Reputatie 4
Badge +3
patricw heeft gelijk, je kan Sonos niet op twee netwerken installeren, en helaas ook zeker niet Sonos op een gast netwerk installeren. Gast netwerken geven alleen toegang tot het internet, en blokkeren alle toegang tot netwerkapparaten. Dit om het eigen netwerk veilig te stellen zodat niet iedereen zomaar met je netwerkapparatuur aan de gang kan, als dat wel kon zou het gast netwerk natuurlijk niet anders zijn dan het hoofd netwerk. Sonos is een netwerkapparaat, en zou dus niet te bedienen zijn vanaf dat gast netwerk. In deze situatie zul je dus je gasten toegang moeten geven tot je hoofdnetwerk als je wil dat ze Sonos (of in dit geval specifiek de CONNECT:AMP) kunnen bedienen.
OK, helder en dank voor de moeite te reageren
Badge
Ropri waarom zou je dat willen? Misschien is er een andere oplossing...
Het is al weer lang geleden, maar de vraag kwam idd voort uit mijn wens om de 'gast' wel naar de radio te laten luisteren, maar niet op het hoognetwerk toe te laten.
Inmiddels heb ik dat wel gedaan en alles 'leeft' nog
Geen energie meer insteken lijkt me

Reageer