Beantwoord

Sonos op 2 plaatsen

  • 19 November 2018
  • 7 reacties
  • 5739 Bekeken

Hey! Ik woon op twee adressen waarvan reeds één adres al een sonos set up heeft. Op het andere adres zouden we ook sonos instaleren. Zal dat werken in één app?
icon

Beste antwoord door Tim S 28 November 2018, 10:40

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit is mogelijk, als je in het 2e huis de Sonos wilt installeren zal de app aangeven het 1e huishouden niet te kunnen vinden.
Dan kan je vanuit de "Meer Opties" aangeven dat je een ander Sonos systeem wilt instellen.
Hier zul je de installatie van het 2e huishouden doorlopen.
Daarna zal de Sonos app op de wifi van je huishoudens of het 1e of het 2e Sonos huishouden vinden en weergeven.

Ik heb eigenlijke dezelfde vraag.

Maar met de aangedragen oplossing moet ik een heel nieuwe Sonos-account aanmaken en krijg vervolgens de melding dat het betreffende e-mailadres al in gebruik is (omdat ik dus al een account heb).

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb eigenlijke dezelfde vraag.

Maar met de aangedragen oplossing moet ik een heel nieuwe Sonos-account aanmaken en krijg vervolgens de melding dat het betreffende e-mailadres al in gebruik is (omdat ik dus al een account heb).

Je moet het 2e huishouden met het zelfde emailadres/wachtwoord combinatie kunnen opzetten, daar hoef je niet perse een nieuw account voor te maken.

Wanneer ik mijn google assistent instel op 1 plaats, kan ik deze niet meer op de andere plaats gebruiken. Ik heb thans 2 woningen toegevoegd in de google home app. Wanneer ik de assistent terug wil koppelen vraagt deze welk systeem en kan ik enkel deze van het werk OF deze van mijn woning selecteren. 

Hoe kan ik deze laten werken op beide locaties?

Wanneer ik mijn google assistent instel op 1 plaats, kan ik deze niet meer op de andere plaats gebruiken. Ik heb thans 2 woningen toegevoegd in de google home app. Wanneer ik de assistent terug wil koppelen vraagt deze welk systeem en kan ik enkel deze van het werk OF deze van mijn woning selecteren. 

Hoe kan ik deze laten werken op beide locaties?

Hoi heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Heb hetzelfde probleem. 

Dan kan je vanuit de "Meer Opties" aangeven
 

en waar vind ik deze “meer opties”. Ik wil met mijn account In het huis van mijn dochter haar instantie gebruiken. 

Reputatie 7

En dat kan dus niet, tenzij zij de installatie naar jouw account overdraagt. De vragen hierboven waren gericht op twee woningen met elk een Sonos set up die op hetzelfde account moeten draaien. Jij wilt een Sonos set up die al op een ander account draait op jouw account laten draaien. Dat kan niet.

Overigens kun je als je op hetzelfde wifinetwerk zit een daarop aanwezig Sonos-systeem volgens mij wel bedienen zonder ingelogd te zijn op het account van de eigenaar. Je zou dus even uit moeten loggen in je Sonos app en dan kijken of je het systeem van je dochter in de app ziet. Je kunt dan echter geen eiegenaarsacties uitvoeren, als het toevoegen van nieuwe devices.

Reageer