Sonos One SL wil niet verbinden met wifi.

  • 13 December 2021
  • 3 reacties
  • 761 Bekeken

Hi allen,

 

Ik heb een nieuwe Sonos One SL, mijn eerste Sonos product.

Alleen wil deze niet verbinden met het wifi netwerk. Ik krijg wel verbinding met de sonos box maar zodra deze verbinding moet maken met het wifi netwerk lukt dit niet. Ik heb van alles geprobeerd, het wifi netwerk gereset, de box gereset, de app gereset, de DHCP uitgezet en de wifi extenders ertussen uitgehaald. Niks lijkt te werken, heeft iemand voor mij de gouden tip?

 

Grt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je schrijft dat je probeert de set up van je Sonos te doen, maar helaas “lukt dit niet”. Dat is een omschrijving die weinig aanknopingspunten biedt om je te helpen. Waar gaat het mis in het volgende schema: https://support.sonos.com/s/article/4820?language=nl_NL?

 

Bedankt voor de reactie. 
Het gaat allemaal prima met het installeren tot en met de stap van het verbinden met de sonos middels een toon die wordt afgespeeld door de box. Hierna wordt gevraagd of ik mijn wifi wachtwoord wil invullen, dit doe ik en vervolgens staat er dat de box in verbinding wordt gebracht met het netwerk. Echter duurt dit vrij lang en krijg ik vervolgens de melding: uw sonos is toegevoegd aan uw systeem, het is mogelijk dat deze niet zichtbaar is in uw systeem. In dat geval haal je de sonos even van het stroom en start je hem opnieuw op om het installeren te voltooien. 
 

Vervolgens doe ik dit, stekker eruit en erin, maar dan staat er in de app dat mijn systeem niet wordt gevonden. 
 

Ik hoop dat je hier meer aan hebt. 
 

grt. 

Reputatie 7

Dat is wel vreemd. Het enige dat ik kan bedenken is dat je Sonos mogelijk op een gastennetwerk zit, of dat er een ander reden is waardoor je telefoon hem niet “ziet". Anders zou ik eens bellen met Sonos.