Beantwoord

Sonos One SL struggles.

  • 13 March 2022
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Nadat ik alle topics al doorgekeken heb en alles geprobeerd heb, kom ik er nog niet uit. 
 

ik heb een Sonos ARC en Sonos SL One als surround speakers. (2x)

Het systeem heeft weken na behoren gewerkt totdat de SL’s als vraagteken in de app kwamen te staan en niet meer werkten. 

Alle stappen doorlopen. Reset van SL’s uitgevoerd. Opnieuw aangemeld in Sonos systeem en router gereset (meerdere malen) Zelfs verschillende netwerken geprobeerd.

Ze blijven er als vraagteken staan.

Soms komen ze opeens weer tevoorschijn in de app, maar ze spelen niets.
 

Vervolgens Trueplay geprobeerd maar die geeft ook aan dat de SL’s niet herkend worden.

Ze doet het gewoonweg niet meer.

Iemand een idee?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 13 March 2022, 15:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe is eea aangesloten? Bedraad internet? De Arc bedraad aansluiten heeft de voorkeur, maar ook zonder zou het moeten werken.

Indien bedraad dan moet toch ook de WiFi van de Arc aanstaan. Te regelen in de sonosapp. De WiFi is dan om de one’s te kunnen zien. De Arc zorgt voor de communicatie hetgeen nu dus niet lukt.

Indien draadloos dan zou ik alles van de stroom halen incl je router. Eerst de router opstarten en vervolgens d3 Arcen de one’s. 
Trueplay staat hier volledig los van. Dit heeft met de klankkleur en ruimte te maken.

Alles is aangesloten via Wifi. 
ARC speelt gewoon.

Routerhandelingen al 4x toegepast  

 

Reputatie 7

De One SL's zijn via een 5GHz-verbinding verbonden met de Arc en dus ook via de Arc met de router. Sommige routers vinden dit niet fijn. Omdat het bij jou gewerkt heeft zit ik toch meer aan een storing in de 5GHz-verbinding te denken -  een nieuwe router van de buurman kan dan al roet in het eten gooien.. Volgens mij kun je de echter 5GHz-verbinding echter niet op een ander kanaal zetten.

Wellicht, ook omdat je al meerdere zaken geprobeerd hebt, eens met Sonos bellen? 

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijkheid om Arc bedraad aan te sluiten? Ook de Arc al eens van de stroom gehaald? 
En anders zoals @106rallye aangeeft een diagnose maken en morgen bellen me5 Sonos.