Vraag

Sonos One's maken geen verbinding met WiFi.

  • 4 April 2021
  • 7 reacties
  • 1555 Bekeken

Hi,

Ik ben verhuisd en probeer Sonos weer werkend te krijgen. Ik heb een Beam, een Sub, 2 One’s en een Move. Mijn Beam, Sub en Move werken naar behoren en kunnen draadloos op wifi met elkaar communiceren. Bij het toevoegen van de 2 One’s loopt het spaak. Ik kan de One’s wel vinden maar in het installatie proces kunnen ze geen verbinding maken met WiFi. Ik krijg een foutmelding dat de wifi niet juist is terwijl de andere Sonos hier wel op aangesloten zit.

Het lukt me wel om de One’s via bekabeling aan de router toe te voegen. Bij het uitschakelen, het verwijderen van de ethernet kabel en na het verplaatsen zonder de ethernet kabel te gebruiken worden de One’s niet meer gevonden. (De optie draadloze installatie kan ik nergens vinden in de app)

In de oude situatie had ik mijn Beam standaard via een ethernetkabel aangesloten alleen kan dat in de nieuwe situatie niet meer.

 

Any tips?

 

Oldenhof


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Je zegt niets over je netwerk. Heb je alleen een router of meerdere access points etc. in je nieuwe huis?

In principe delen de apparaten alle gegevens. Je zou kunnen proberen om de beide One's een nachtje bedraad aangesloten te laten, zodat ze de tijd krijgen om de wifi-gegevens van de andere devices over te nemen. Dit mits ze inderdaad op hetzelfde wifinetwerk worden aangesloten.

P.S. op de One's staat de wifi wel aan?

Ik heb een Ziggo internet met tv abbonement. Het Ziggo modem is in bridge modus gezet. Een Netgear router verstuurd vervolgens het wifi signaal. Op de One’s staat wifi ingeschakeld.

Ik heb nu tijdelijk een UTP kabel vanuit mijn Netgear router aan de Beam gekoppeld. De 2 One’s werken vervolgens perfect samen met de Beam via wifi. Zodra ik de UTP kabel uit de Beam haal vallen de One’s weer van het netwerk af. (Alsof de One’s alleen het signaal van de Beam oppikken net niet van het wifi netwerk)

Reputatie 7

Dat klopt: als je de Beam bedraad aansluit, maakt hij een “Sonosnet” aan, waar de One’s automatisch op aansluiten, zoals ze eerder ook zaten.

Jij wilt echter de One’s op de wifi en daarvoor moeten ze de wifigegevens kennen, die je Beam wel heeft opgepikt. Het lijkt erop dat je One’s dat niet doen. Je zou daarom mijn tip kunnen volgen.

Dank voor je antwoord. Ik ga ze komende nacht aan de bekabeling zetten. Raadt je aan om de ethernet kabel van de Beam tijdens dit proces los te laten zodat deze op wifi blijft zitten?

Reputatie 1
Badge

Ik zou gewoon in de app de netwerkinstellingen updaten terwijl alle apparaten zichtbaar zijn (dus Beam bedraad aangesloten). Dan worden de WiFi gegevens in elk Sonos apparaat bijgewerkt.

Als ik probeer om de netwerkgegevens te updaten van de One’s dan blijf ik weer steken op het punt dat er connectie met wifi wordt gezocht. De foutmelding is dat het wachtwoord fout is of dat de router opnieuw opgestart moet worden. 

Reputatie 7

Heb je wel een 2,4 GHz b/g/n net werk (niet “n only”)? En mocht je ook een 5Ghz netwerk hebben, zet dat dan eens uit als je probeert te koppelen.