Beantwoord

Sonos-one op netwerksplitter, kan dat?

• 9 September 2018
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds kort verhuisd en heb hier erg slechte wifi (tot wel geen). Nu heb ik wel een kabel liggen en heb daaraan een netwerksplitter. Ik heb mijn PC eraan en wil dus ook de sonos eraan doen. Maar als ik hem wil instellen via kabel kan hij niks vinden. Dus mijn vraag is kan je via een netwerksplitter de sonos instaleren en gebruiken, zo ja? Hoe dan?

Gr,

Lucas.
icon

Beste antwoord door Woutbkk 9 September 2018, 19:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Wat is je snelheid op die utp kabel, met een splitter op een 1GB kabel heb je maar 100mbit op beide na de splitter.
Je kan daarom beter een switch kopen, kleine 4poorts, en je houd de volle snelheid die binnen komt bij die kabel.
Ook kan je op die wijze nog wat aansluiten, je smart T.V. bijvoorbeeld of apple TV voor je gewone TV ook een kleine access point waardoor je ook WiFi kunt gebruiken op je of een smartphone,
Beste Woutbkk,

Bedankt voor uw reactie, Mijn excuses, dat is precies de switch die ik heb. Ik heb een cat6 utp kabel.
Dus het zou niet aan de snelheid liggen (denk ik).
Reputatie 1
Badge +1
Kabel is wel goed, ligt er aan waar die op aangesloten zit maar voor de slechte WiFi kan je er ook een access point achter de switch zetten zodat je ook een goede WiFi hebt, geef die wel een eigen naam.
Oke dat is een goede om die van netgear zelf te kopen, ik heb nu een repeater van Asus maar daardoor is het internet op mijn PC super traag. Dus dat ga ik doen. Bedankt!