Beantwoord

Sonos One maakt krakend geluid

  • 2 May 2021
  • 3 reacties
  • 1794 Bekeken

Hi!

Sinds gister laat één van onze Sonos One speakers een krakend geluid horen. 
We hebben het volume niet per se hard gehad dus de speaker is niet opgeblazen. 
Hoe kunnen we dit het beste verhelpen?

We hebben de speakers afgelopen zomer aangeschaft dus ze zijn nog relatief nieuw. 
 

Groeten,

Sylvana

icon

Beste antwoord door Dylan S 3 May 2021, 12:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Sylvana LT, welkom bij de Sonos community!

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het krakend geluid. 

Komt het gekraak alleen voor bij een specifieke radiozender of muziek streamingsdienst (Spotify bijvoorbeeld)? Of speelt het probleem in z’n algeheel?

Zou je ons ook iets meer kunnen vertellen over je Sonos systeem (de modellen op locatie, het aantal speakers, surround opstelling ja/nee etc.)?

Ik verneem dit graag van je.

Hi Dylan,

Dank voor je reactie!

Het kraken lijkt alleen voor te komen als we Spotify gebruiken. 
Zodra we tv kijken of een film met geluidseffecten horen we het krakende geluid niet. 
We hebben 2 Ones en een Beam hangen (Surround). 
Onderstaand de verdere info.
 

Groeten,

Sylvana

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Sylvana LT,

Bedankt voor de snelle reactie!

Het is inderdaad wel vreemd dat het probleem zich alleen voor lijkt te doen bij het afspelen van muziek via Spotify. 

Ik stel voor dat je een tijdje muziek afspeelt via Spotify en op het moment dat het probleem zich voordoet, dat je ons even een diagnose toestuurt.

Voor het sturen van een diagnose raad ik aan om het volgend artikel te bekijken: Systeemdiagnose verzenden.

Via het forum worden er geen diagnoses ingezien, via de telefoon wel. Neem daarom na het verzenden van de diagnose even telefonisch contact met ons op via de Sonos Supportpagina.

We kijken dan graag met je mee om vast te stellen wat het gekraak veroorzaakt en hoe dit op te lossen.