Vraag

SONOS One installatieproblemen, wachtwoord onjuist.

• 29 december 2019
  • 30 reacties
  • 1535 Bekeken

Badge

Van de week de SONOS One gekocht. Even daarna op bezoek bij mijn schoonmoeder en hem daar geinstalleerd. Alles verliep perfect. Bij thuiskomst wilde ik hem hier installeren via de WiFi, helaas wil dit maar niet lukken. Wel is de LAN verbinding wel gelukt, maar het omzetten van bedraad naar onbedraad lukt niet. Teneerste staat mijn modem niet automatisch in de Netwerklijst, en wanneer ik deze handmatig invoer wordt er om een wachtwoord gevraagd. Deze typ ik correct in maar krijg toch steeds de melding dat deze onjuist is. Ik heb het forum al flink doorgespit, maar nog juiste oplossing gevonden. Nu heb ik het systeem via de app gecontroleerd en zie nog steeds de IPadres van mijn schoonmoeder staan, hoe kan ik dit wijzigen? Las ergens dat je het apparaat inleerd met het allereerste IPadres, moet je dan om dit te wijzigen het apparaat resetten? Als ik daarvoor de instructie volg staat er dat je de stroomdraad los moet koppelen en vervolgens een aantal knoppen op volgorde moet indrukken en dat er dan een aantal lampjes moeten gaan knipperen. Maar zodra je de stroom eraf haalt is het apparaat gewoon uit. Hoe werkt dit? Contact gehad met mijn provider, het modem staat volledig correct ingesteld, dus daar ligt het niet aan.

30 Reacties

Hoi Harry,

je moet inderdaad de Sonos resetten om hem als nieuwe Sonos speler toe te kunnen voegen.

dit doe je door:

1 de stroom eraf te halen

2. De connect toets op de achterkant ingedrukt te houden terwijl je de stroom er weer opzet.

3. de knop net zo lang ingedrukt houden totdat het ledje oranje knippert.

4. nu kan je hem weer toevoegen.

suc6

Badge

Dank je wel, ik ga het proberen. Moet de LAN verbinding ook los?

Badge

Lampje springt van oranje knipperend naar groen knipperend. Verbinding komt niet tot stand. Stroom loskoppelen, router aan en uitzetten etc. de hele riedel weer opnieuw. Diagnostische rapport verzenden lukt ook niet.

Badge

App gerest en ben de Sonos als nieuw product aan het installeren. Vanmiddag ook al eens geprobeerd, nog maar eens doen. Kijken of het werkt.

Badge

Grrrrrrrrrr!!!! Ik ben bezig met de AirPortConfigratie, product gevonden, volgende scherm Configuratie Accessoire staat mijn netwerk er weer niet tussen!!!!! Ook geen handmatige mogelijkheid, daar krijg ik toch echt het heen en weer van!!!!! Mijn modem/router is vanmiddag nog gecontreleerd door mijn provider en niets is afgeschermd of iets dergelijks. Ga nu even het modem uit en aanzetten.

Badge

Verbinding geprobeerd te maken, weer modem niet in lijst zichtbaar, handmatig invoeren, wachtwoord onjuist!!!!!!!

Is de Sonos verbonden met je AirPort of met je router modem ?

Badge

Ik snap er helemaal niets meer van. Ik probeer de Sonos als nieuwe product te installeren. De app loopt nu ook vast. Ik heb nu wel de diagnostische informatie kunnen versturen, 1128787615. Hopelijk kun je hier wat mee.

Badge

App verwijderd en opnieuw gedownload. Hij vindt de Sonos One, maar bij installatie gaat deze meteen naar AirPort en loopt allerlei netwerken af, maar vindt mijn netwerk niet, de 6r289b.

Harry, ik werk niet voor Sonos dus ik kan met de diagnose niets doen.

maar zit de Sonos met een netwerk kabel verbonden ? En op welk apparaat ?

Badge

Weer een stap verder.

-Apparaat wordt gevonden.

-Dan knop ingedrukt op achterzijde, klok geluid weerklinkt en lampje knippert oranje.

-Volgende scherm verschijnt “Installeer Sonos oo je wifi-netwerk”, ik druk op Doorgaan.

-Kies een netwerk, en ja daar komt ie weer. Mijn netwerk 6r289b staat er niet tussen. Wanneer ik deze handmatig invoer verschijnt de melding onjuist wachtwoord.

Ik geloof dat het voor vandaag er maar even bij ga laten, beter voor mijn hart, pfffff.

Dat kan ik begrijpen Harry,

sonos moet wel een 2,4 GHz wifi hebben om te kunnen functioneren.

Soms help het om de tijdelijk de 5 GHz uit te zetten.

Badge

Oke Tom, dat wist ik niet. Hij zat eerst op de router aangesloten. Daar kreeg ik wel verbinding. Ik wilde hem graag overzetten naar wifi en heb toen de instructies getracht op te volgen van bedraad naar onbedraad, maar dit werkt totaal niet. Mijn netwerk blijft steeds onzichtbaar in de lijst en bij handmatig invoeren krijg ik steeds de melding van onjuist wachtwoord. Alles resetten, uitschakelen etc. werkt allemaal niet. Het systeem houdt het IPadres van mijn schoonmoeder nog vast, die moet veranderd worden of verwijderd lijkt mij. Of er moet een manier zijn om deze te overschrijven, maar die oplossing ben ik nog nergens tegen gekomen. Ik zie wel dat er meer mensen zijn met dit probleem. De echte oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. Ja, er wordt gevraagd om de diagnostische info, maar wat dan vervolgens de oplossing was lees je dan niet meer. Zo blijven mensen eeuwig zoeken en vragen lijkt mij. 

Badge

Dat kan ik begrijpen Harry,

sonos moet wel een 2,4 GHz wifi hebben om te kunnen functioneren.

Soms help het om de tijdelijk de 5 GHz uit te zetten.

Tja, maar dan is het product niet echt klantvriendelijk, want hoeveel mensen hebben zoveel kennis om dit zomaar te kunnen wijzigen.

Bij mijn schoonmoeder staat exact dezelfde router en daar was er geen vuiltje aan de lucht. Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat de oude wifiverbinding er eerst uit moet voordat de nieuwe geaccepteerd kan worden.

Ik denk dat jou probleem in de AirPort configuratie zit

ik vermoedt dat de AirPort ook als DHCP server functioneert op jouw wifi (zijn eigen IP-adres uitdeelt)

en dat je modem dezelfde ip adressen uitdeelde als die van je schoonmoeder.

Dat werkt niet. Wat je kan proberen is om de Sonos op je modem aan te sluiten en dan verbinding maken met de wifi van je modem.

Om te zien of dat werkt. 

Badge

Dat heb ik gedaan Tom. Ik heb hem met een ethernetkabel aan mijn modem verbonden. Dan werkt het hele systeem perfect. Maar dan vervolgens omzetten naar WiFi werkt dan niet.

Badge

Zo’n AirPortconfrugatie wijzigen, hoe werkt dat? Daarvoor moet ik in mijn modem zijn zeker?

Dat werkt, dus je kan via wifi bedraad de Sonos bedienen ?

En je kan met de Sonos niet je wifi netwerk vinden ?

Het moeilijke is dat ik niet kan achterhalen hoe het exact bij jou is geïnstalleerd.

welke provider / modem heb je in gebruikt ?

ik zou in eerste instantie de AirPorts uitzetten. En dan de wifi op je router gebruiken van je provider. Vaak zit er een sticker of kaartje bij waarop het ssid  en wachtwoord op staat en vaak ook het modem wachtwoord.

probeer dan of de Sonos dit wifi netwerk wel ziet en of dit dan werkt.

Badge

Allereerst bedankt voor al jouw hulp tot nu toe Tom.

-WiFi bedraad is dus inderdaad geen probleem, maar het omzetten naar WiFi onbedraad levert problemen op. Dan wordt mijn WiFi netwerk niet automatisch gevonden in de netwerklijst.

-Hoe zet ik die AirPorts uit?

-Alle apparaten maken zonder problemen verbinding met WiFi. Ik heb een Cisco modem en router ineen. De Sonos heb ik dus verbinding gemaakt met een LAN verbinding. Ik zou die SSID eens kunnen proberen, maar zie deze dan in de netwerklijst? Zo niet, hoe en waar kan ik met deze contact maken?

Badge

Op de sticker onderop het modem staat de ssid. Ik zie geen wachtwoord maar wel Pre-shared key: en dan een nummer. Is dat nummer het wachtwoord? Wellicht dat ik nog wat kaartjes in de doos van het modem heb zitten, zou ik even moeten checken.

De pre-shared key is het wachtwoord van de wifi. De AirPorts kan je uitschakelen door de stroom ervan af te halen.

Badge

Met de ssid inloggen krijg ik dezelfde melding dat het wachtwoord onjuist is.

Badge

Nu bekabeld aan het luisteren. Omzetten wordt lastig. Als ik in mijn systeem kijk staat daar nog steeds het IPadres van mijn schoonmoeder, dat scheelt slechts 1 eindcijfer met die van mij. Bij opstart na aankoop is deze natuurlijk ingeleerd. Die zou verwijderd moeten worden en vervangen door mijn IPadres. Vreemd dat wanneer je bekabeld bent verbonden het IPadres niet wordt gekend of automatisch gewijzigd wordt. Ik zal wel weer te simpel denken.

De Sonos onthoud het ip adres niet, deze krijgt hij telkens opnieuw van de router.

De ssid van je router zie je die wel als draadloos netwerk op je Sonos of zie je die ook niet ?

Kan je met jou telefoon wel inloggen op het wifi van je modem met de pre-shared key ?

wie heeft het modem geïnstalleerd ? Heeft die persoon het wachtwoord aangepast ?

Badge

-Het enige wat ik zie in mijn systeem is de nodige Sonos gegevens en als laatste gekoppeld product, het IP adres van mijn schoonmoeder.

-Verder zie ik in de Sonos app onder instellingen niets staan over verbonden met WiFi of eventuele andere adressen.

-Net nog even contact gehad met mijn provider. Inloggen op mijn router lukte ook niet. Dit moet ook via een LAN verbinding en de router moest losgekoppeld worden. Frustrerend allemaal.

Het enige probleem is dat mijn netwerk niet zichtbaar is. Ik maak ook gebruik van Delta Hotspot WiFi. Die staat wel in de netwerklijst, nog niet geprobeerd of deze werkt. Misschien als ik hem dan wel over kan laten schakelen van bedraad naar onbedraad. Wellicht kan ik hem dan misschien overzetten naar mijn eigen wifi.

Reageer