Vraag

Sonos one (backspeakers playbar) vallen telkens weg

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Hallo,

Momenteel ervaar ik problemen met 2 van mijn Sonos speakers en wel de 2 Sonos One die als backspeakers opgenomen zijn in mijn surround set, samen met een playbar.

Alles werkte alweer enige tijd prima. Afgelopen zaterdag schoot de aardlekschakelaar eruit waardoor veel componenten van Sonos stroomloos waren. Alles herstelde vanzelf. Een play 1 in de slaapkamer moest ik herstarten, echter de 2 One speakers blijven moeilijk doen sindsdien.

Modem is reeds enkele malen herstart (Ziggo Connectbox). De 2 speakers zijn ook al meerdere malen herstart. Ik heb ook geprobeerd de speakers opnieuw te installeren, echter ook zonder resultaat. De speakers hebben soms wel even verbinding, maar de verbinding valt ook weer snel weg. Soms na enkele minuten of seconden, soms even wat langer. Ook de google assistent verdwijnt dan en kan ik niet activeren.

Al mijn speakers staan op WiFi, dit omdat een bekabelde speaker heel veel problemen veroorzaakte met de Connectbox van Ziggo. Op het moment dat ik alles op WiFi heb gezet, waren de problemen over tot nu.

Ik heb een diagnostisch rapport verzonden onder nr. 220786812

3 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Bedankt voor het gelijk meesturen van de diagnose.

Ik zie dat je gebruik maakt van een wifi versterker, deze staat op een ander kanaal (6) dan je connectbox (1), nu kan dit al het probleem zijn en raad je dan ook aan om ze beide op hetzelfde 2.4ghz wifi kanaal te zetten.

Is deze wifi versterker met een ethernet kabel aangesloten op je connectbox?

Badge

De WiFi versterker is een outside accesspoint en is middels een kabel verbonden met de Ziggo router. Het probleem lijkt ook weer ineens verdwenen. De backspeakers werken ineens weer bijna 24 uur. Vrij snel na het posten van dit bericht, kregen de speakers weer verbinding en deze is tot nu toe niet meer weggevallen. 

Het enige wat ik veranderd heb, en dat las ik ergens hier op het forum, is 5ghz WiFi uitgezet. Blijft natuurlijk vreemd dat alles goed werkt en na stroomuitval deze problemen optreden. Ik weet dat de connectbox van Ziggo veel problemen veroorzaakt met o.a. Sonos. 

Ik ben tevreden dat alles weer werkt. Ook de Google assistent werkt weer.

Reputatie 2
Badge +2

Goed om te horen, Eric!

Mocht je nog wel ergens tegen aan komen dan horen we dat graag.

Reageer