Vraag

Sonos one als hoofd speakers Tv via Amp

  • 14 August 2021
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Hi, weet iemand een manier hoe ik twee sonos one’s via mijn Amp over de tv kan krijgen? het lukt nu alleen om ze als surround ( achtergrond ) speakers te krijgen. 

 

alvast bedankt! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Misschien vervelend om te horen, maar wat jij wilt kan niet. De hoofdspeakers van een surroundset zijn altijd de speakers van het apparaat dat via HDMI-ARC is aangesloten op de TV, dus een Sonos soundbar of, zoals bij jou de Amp. De Amp maakt ook de “phantom” centerspeaker aan die zorgt dat het lijkt alsof het geluid uit de TV komt. De One’s kunnen dat niet.

Dankjewel voor de info! Indd vervelend om te horen, de speakers hangen al naast de tv 😅 mogen er hacks voor zijn dan hoor ik die graag!

Reputatie 7
Badge +3

Die zijn er niet en wanneer ze er wel zouden zijn/komen dan is de kans dat er een vertraging tussen beeld en geluid ontstaat erg groot. 

Oké dat wordt dus gewoon een arc of beam aanschaffen! 

Reputatie 7
Badge +3

Voor tv geluid zeker en dan toch ook maar de one’s verhangen naar de tegenover liggende muur. 😉

Reputatie 7

En je hebt al een Amp? Dan hou je dus de One’s of de Amp over…….

Klopt, maar zonde van de gaten in de wand, en ik had tijdens de verbouwing stroom punten gemaakt op het zo mooi mogelijk weg te werken.

 

Reputatie 7

Tja. Net niet genoeg voorbereid dus, helaas. Op die punten zouden mooi de speakers van de Amp kunnen, maar waar laat je dan de kabels….. Een Arc pas prima (al heb je dan ook een stroom en een HDMI-kabel weg te werken), maar de One’s blijven overbodig. Je zou ze als aparte “Kamer” in kunnen stellen en voor stereo kunnen gebruiken, maar bij een Arc voegt dat weinig toe…..

Tenzij de stroom van een punt komt waar de draden makkelijk te vervangen zijn door op een Amp aan te sluiten luidsprekerkabels. Ter info: ik had ooit een Marantz/Tannoy surround set, waarvoor ik bij de bouw van ons huis leidingen voor de luidsprekerkabels heb laten aanleggen van de plek waar de receiver stond en de TV staat naar twee plaatsen op de achterwand. Die luidsprekerkabels zijn voor de Sonos surround vervangen door stroomdraden waarop nu de One SL’s zijn aangesloten. Bij jou kan het misschien andersom?

helaas gaan die naar een verdeeldoos in het plafond, ik heb al een oplossing, ik ga op de plek van de one’s zwarte opbouwspotjes plaatsen en dan gewoon alleen een arc aanschaffen.