Vraag

Sonos One aansluiten lukt niet en Beam + tvkast op televisie samen kan niet

  • 8 December 2020
  • 1 reactie
  • 220 Bekeken

Hi allemaal,

Na een verhuizing probeer ik mijn Sonos set van een Beam en 2 Sonos One boxjes aan de praat te krijgen. Nu loop ik tegen twee problemen aan.

  1. Als ik de HDMI kabel van de Beam in de (Philips) tv plug en de HDMI kabel van het KPN-televisie kastje zit er al in, dan geeft Sonos de melding ‘interfereert met een andere geluidsinstallatie'. Als ik de tv-kabel uit de tv haal doet de Beam het wel, maar dan heb ik geen beeld meer. Als ik daarna de kabel van KPN ook in de televisie plug, doet KPN-tv het weer niet. Ik heb in de tv keurige HDMI/ARC aansluitingen dus daar kan het niet aan liggen.
  2. De Beam krijg ik aan de praat, maar de One boksen krijg ik niet (als surround set)aangesloten. Ik heb geen bedraad internet maar wifi en de signaalsterkte is top. De boxjes pikken het signaal keurig op (heb ik al gecheckt). Toch lukt het me niet de boxjes aan de praat te krijgen en loopt de app continu vast als ik ze wil koppelen aan de Beam en elkaar.

    Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Toch maar wat wedervragen. Voor de verhuizing deed deze TV het wel met het KPN-kastje en de Beam? Maakt het uit in welke HDMI-aansluiting je het de kabel van KPN stopt?

in welke stap van het aansluiten van de One’s als surround stopt het precies? Waarom moet je eigenlijk de hele set weer opnieuw uitrollen? Bij een verhuizing hoef je toch enkel de wificode aan te passen (en eigenlijk kun je die zelfs hetzelfde maken als in je vorige huis)? Of heb je alles gereset? Waarom?