Beantwoord

Sonos One aan hotspot-iphone koppelen met andere iphone controller

• 27 december 2018
  • 3 reacties
  • 1004 Bekeken

Ik probeer mn Sonos One te koppelen via Hotspot wifi iphone, maar lukt niet. Ik blijf hangen bij dat mn controller-iphone het net door sonos One aangemaakte tijdelijke netwerk niet ziet en dan stokt de installatie dus verder... Ik heb dus twee iphones, 1 met hotspot en 1 met de controller er op. Suggesties? (ik weet dat Sonos dit niet actief ondersteunt, maar lees op dit forum dat het anderen dus wel is gelukt).
icon

Beste antwoord door Ikzithier 2 januari 2019, 13:17

Fabrieksreset was de truc, het werkt! Telefoon op hotspot (voor SONOS en laptop) en laptop als controller (wel de SONOS installeren met een 2e iphone trouwens). Probleem is wel dat zodra de hotspot uitgaat, de hele verbinding opnieuw moet worden gedaan, dus inderdaad wat omslachtig.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Weet je zeker dat de speaker groen aan het knipperen is en dus als nieuw word gezien?
Als de speaker een wit licht geeft, is deze in al werkende en opzoek naar een wifi welke hem eerder is geleerd.
In dat optiek wil je een fabrieks reset doordrukken, waarin hij wel weer groen zal knipperen.
Als je dan de installatie stappen doorloopt en de speaker is niet bekabeld met een netwerk verbonden, zou deze bij 't knoppen indrukken zijn eigen wifi moeten aanzetten om uiteindelijk te leren met welke wifi dit toestel in contact moet komen te staan.
Verdere goede werking kunnen we inderdaad helaas niet garanderen.
Fabrieksreset was de truc, het werkt! Telefoon op hotspot (voor SONOS en laptop) en laptop als controller (wel de SONOS installeren met een 2e iphone trouwens). Probleem is wel dat zodra de hotspot uitgaat, de hele verbinding opnieuw moet worden gedaan, dus inderdaad wat omslachtig.
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen dat je het werkende hebt gekregen, dit is verder helaas iets wat we niet ondersteunen omdat we niet kunnen garanderen dat de verbinding stabiel zou draaien, en telefoons eigenlijk niet gemaakt zijn om als router te functioneren met alle bijkomende functies die een beetje degelijke router wel met zich meebrengt.

Reageer