Vraag

Sonos omgeving omzetten zonder Bridge

• 26 april 2017
  • 1 reactie
  • 4276 Bekeken

Badge
Ik heb nu een configuratie met 2x Play:1 (in stereo config) en 1x Play:1, allen verbonden met een Bridge.
Nu lees ik dat het al een tijdje mogelijk is om zonder Bridge te werken, dus will ik het allemaal omzetten.
Graag advies wat de slimste manier is (bekabeld of WIFI), en wat is de juiste werkwijze ?

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hey Bartvels,

Voordeel wat je hebt als de bridge gebruikt word, is dat de Play:1 speakers als wifi versterker werken voor de rest van je speakers welke draadloos staan.
Sonos kan tegenwoordig op de wifi van je router worden verbonden, maar dan moet alles binnen het bereik van de wifi van de router staan.
Staat een speaker te ver weg, dan zal deze niet verschijnen.
Wifi versterkers van andere merken ondersteunt Sonos niet, dit word immers al door Sonos zelf gedaan als je 1 component bedraad hebt aangesloten. ( in uw geval de Bridge ).
Om de wifi van de router in te stellen gaat u naar Instellingen -> Geavanceerde instellingen, hier kunt u de draadloze installatie selecteren en doorlopen.
Waarna deze je zal vertellen de bekabelde componenten van de router te ontkoppelen.
Voor meer informatie omtrent Wifi van Sonos vs Wifi van de router verzoek ik je de volgende webpagina te bekijken.

Reageer