Vraag

Sonos niet meer zichtbaar in Spotify na overstap naar Ziggo.

  • 4 April 2021
  • 2 reacties
  • 340 Bekeken

Beste allen,

 

Een paar weken geleden ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo. Ik heb bij ziggo de TP Link Deco M4 apparaten ontvangen en heb er momenteel 2 in gebruik. Via de Sonos app heb ik de apparaten verbonden met het nieuwe wifi netwerk van Ziggo en kan ik via de Sonos app gewoon alles afspelen wat ik wel, zowel radio als Spotify. Helaas blijft Sonos onzichtbaar in de Spotify app. 

 

Mijn apparaten zijn momenteel de Sonos Beam, One en One SL. De twee One speakers staan ingesteld als stereopaar  als toevoeging op de beam, de sonos app ziet het nu als 1 output. 

 

Kunnen jullie helpen? 

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het is een veel voorkomend probleem en ligt meestal niet aan Sonos maar aan Spotify zelf. Toch een paar vragen:

  • staat de Deco in router mode of AP mode ? Router op router kan conflicten geven, beter in AP mode zetten
  • Heb je je ‘oude’ wifi ook nog in gebruik ? Dus meerdere SSID`s ? Kan ook conflicten geven, beter de ‘oude’ wifi uitzetten

Houdt er algemeen rekening mee dat Sonos op een Mesh wifi systeem niet de beste combinatie is maar dat is een ander verhaal, als het werkt, dan werkt het.

Reputatie 7

De twee One speakers staan ingesteld als stereopaar  als toevoeging op de beam, de sonos app ziet het nu als 1 output. 

Nog een opmerking over dit deel van je vraag. Wat je zegt kan niet: je kunt niet én twee One's als stereopaar hebben én 1 kamer in je Sonos app zien. Als je maar één “kamer”(de officiële Sonos-term) in je app ziet en alle speakers het wel doen, zijn de One's en de Beam in de set up als surround set ingesteld. Is dat wat je wilt of niet?