Beantwoord

Sonos niet meer correct te bedienen sinds laatste update!

• 22 October 2018
  • 8 reacties
  • 774 Bekeken

Badge
Sinds de recente update van Sonos kan ik mijn Play1 en Play3 niet meer correct bedienen met de App op de iPhone, iPad en MAC. Alle devices zijn up-to-date, zelf na het volledig resetten en opnieuw aanmelden van alle Play1 en Play3 speakers blijft het niet mogelijk de speakers goed te bedienen. In de App wordt na een gekozen radio station aangegeven [Geen muziek geselecteerd] terwijl deze wel gewoon wordt afgespeeld en hoorbaar is. Ook het gekozen radio station komt als kleine afbeelding niet in beeld.

De [Play] [Pauze] en [] zijn ook niet te bedienen (deze blijven licht grijs van kleur) waardoor ik de speakers niet uit of op pauze kan zetten dit kan dan alleen maar door dit fysiek op de speaker te doen. Ook de volume regeling gaat traag en is als enkele speakers met elkaar in een groep staan niet of nauwelijks nauwkeurig af te stellen op hetzelfde volume.

Wie weet raad en kan mijn probleem verhelpen. Is echt balen (zacht uitgedrukt:(
icon

Beste antwoord door Emily P 23 October 2018, 15:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Heb je toevallig een Homey systeem in huis? Dit is namelijk een bekend probleem wat door Homey veroorzaakt wordt, deze kaapt het UPnP verkeer op het netwerk waardoor de Sonos app niet de juiste informatie kan weergeven. Het compleet uitzetten van het Homey systeem en weer aanzetten hiervan zou het moeten oplossen.
Badge
Hi Emily,

Dank je wel voor je reactie. Het is inderdaad de Homey die de storing veroorzaakt. Deze volledig uitgezet en de Sonos app opnieuw gestart en het probleem is opgelost. Wellicht dat het probleem door een recente update van een van beide systemen (zal Homey wel zijn 😉 is veroorzaakt omdat ik er voorheen (afgelopen jaar) geen problemen mee heb gehad.

Voor alle zekerheid heb ik de Sonos speakers en App uit de Homey verwijderd (wordt zelden gebruikt) eens kijken of het nu goed blijft werken.

Nogmaals mijn dank ben weer helemaal happy:)
Beste Sonos,

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb geen Homey systeem. Zowel telefoon als Apple watch geen bediening wanneer het scherm op Kock staat (app instellingen staan wel op ingeschakeld). Op mijn werk krijg ik wel de bedieningsmogelijkheid. Ik heb thuis een Ubiquity acces point, zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
Reputatie 7
Badge +2
Beste Sonos,

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb geen Homey systeem. Zowel telefoon als Apple watch geen bediening wanneer het scherm op Kock staat (app instellingen staan wel op ingeschakeld). Op mijn werk krijg ik wel de bedieningsmogelijkheid. Ik heb thuis een Ubiquity acces point, zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Het nummer is:
2097669846
Reputatie 7
Badge +2
Het nummer is:
2097669846

Zie graag onze Community Post welke uitleg geeft over wifi versterkers en hoe wij eigenlijk willen zien dat Sonos dit zelf gaat regelen door er 1 te bekabelen.
Je hebt namelijk 2 of meer wifis in de lucht hangen die allemaal MilouOnno in de lucht drukken, Sonos gaat verspreid over deze punten aanmelden, iets wat we bij Sonos niet ondersteunen, en allerlei gekke problemen met zich mee kunnen brengen.
Goedemorgen,
dank voor je antwoord
Ik heb gisteren 1 Sonos bekabeld op het netwerk en dit heeft het probleem niet opgelost.
Heb je hier nog suggesties bij?
Reputatie 5
Badge +3
Het beste kunnen we je helpen als je een diagnose post samen met je vraag zodat we kunnen zien hoe het systeem nu werkt. Je mag wat ook altijd inbellen.

Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.