Vraag

Sonos niet meer bedienbaar via app als internet down...

• 29 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

Ik heb helaas de laatste tijd regelmatig in de avond (?!) problemen met de internetverbinding (Delta fiber)..

Dat internetdiensten op dat moment ook niet werken op mijn Sonos begrijp ik…

Maar ik kan het hele systeem (Playbar, subwoofer en 2 maal Play:1)  niet meer bereiken via mijn wifi netwerk. Het geluid van de TV hardet/zachter zetten of muziek afspelen van mijn NAS lukt dan dus ook niet meer. Met mijn wifi netwerk is niets mis wsnt NAS en router zelf zijn prima bereikbaar. Alleen internet ligt eruit…

Hwel vervelend en naar mijn idee volledig onlogisch… Is hier een oplossing voor?

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heel apart. Afgelopen vrijdag hebben we hier een stroomstoring gevolgd door een internetstoring gehad, en ik kon alle “offline” functies van mijn Sonos systeem gewoon bedienen over de lokale WiFi.

Wat ik wel merkte, is dat de telefoon waar ik de Sonos app op draai, probeerde met internet verbinding te maken via 4G, bij gebrek aan internet via WiFi. Op die 4G verbinding kreeg ik natuurlijk geen connectie met mijn lokale apparaten (Sonos, Hue, KaKu). Wellicht dat je je probleem in die richting moet zoeken?

Reputatie 6
Badge +3

Alleen sommige instellingen lijken niet zonder internetverbinding te veranderen te zijn: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/why-does-my-android-app-require-internet-6847505

Reageer