Beantwoord

Sonos(Net) verliest connectie met modem

  • 28 June 2021
  • 7 reacties
  • 425 Bekeken

Dag,

Sinds eind vorig jaar trots bezitter van een Sonos Beam en 2 x een One SL. Na veel tevreden reacties over het systeem en de geluidskwaliteit ben ik mee gegaan. Echter ervaar ik vanaf dag 1 problemen met SonosNet en voornamelijk dan ook de Beam. Daardoor kijk ik geen tv meer, en bekijk ik geen films meer op mijn TV omdat het continu wegvallen van de Beam het ondragelijk maakt om nog tv te kijken. Dit klinkt vrij zwaar maar is niets van gelogen. Ik gebruik de 2 x One SL’s wel met erg plezier voor muziek streaming.

Afgelopen maanden heb ik van alles geprobeerd, later benoemd in de post. Zelfs een Sonos Boost gekocht om het probleem proberen te verhelpen. Soms draait de Beam een uur goed, soms valt de Beam om de 5-10 seconden weg om na 20 sec weer terug te keren. Dit probleem ervaar ik ook zonder TV kijken maar puur via Sonos App, en via Spotify muziek luisteren via de Beam.

Ik ben radeloos. Enige optie zie ik misschien nieuw modem kopen. Of toch overstappen naar een ander systeem.

Mocht er informatie ontbreken aan mijn ticket verneem ik dat graag.

---

Samenvatting:

Sonos Beam valt continu weg. Kan dan ook geen verbinding maken met app maken. De 2 One SL’s draaien algemeen stabiel. LG schakelt dan over op TV geluid, en geeft daarna aan HDMI 2 (aangesloten) is weer beschikbaar en schakelt weer over op Sonos.

Als ik alleen muziek beluister via Sonos App zónder TV, internet tv, PS4 of wat dan ook dan valt de verbinding óók continu weg.

Al geprobeerd - maar elk tevergeefs:

  • Bekabeld en niet bekabeld, indien bekabeld had ik Wifi uit.
  • Wifi kanalen wisselen, zowel in router als in Sonos App
  • 5Ghz uitschakelen in modem. Alleen via 2.4Ghz
  • Sonos Boost gekocht, bekabeld en niet bekabeld
  • Alle randapparatuur uit, puur TV kijken op Beam met Netflix via LG WebOS.
  • Verplaatsen modem.
  • Optical ipv HDMI Arc
  • Gespeeld met Settings in LG TV

Sonos:

Sonos Beam, 2 x Sonos One SL, Sonos Boost

Modem:

Xperiabox v10

TV:

LG 50 UK 6950PLB

Randapparatuur:

  • Playstation 4 aangesloten op TV, niet op modem (gebruik PS4 nooit)
  • Philips Hue, aangesloten op modem
  • Tv kastje, aangesloten op modem (kijk alleen geen tv)

Diagnostische codes:

  • Wanneer Beam samen met One’s werkt: 392273571
  • Vlak na uitvallen SonosNet/Beam: 1705685447
icon

Beste antwoord door Erooij 28 June 2021, 22:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Hoi @Wortelzak ,
 

Diagnostische codes: Worden hier niet meer uitgelezen.
Morgen even bellen kan een oplossing zijn.
Succes ermee.

Reputatie 7
Badge +3

Morgen bellen met Sonos. Via dit gebruikersforum worden geen diagnoses uitgelezen.

https://support.sonos.com/s/contact?language=nl_NL

overigens begrijp ik deze niet helemaal 

  • “Bekabeld en niet bekabeld, indien bekabeld had ik Wifi uit.”

Had je alles bekabeld dan? Je zou in principe 1 component moeten bekabelen en WiFi aan moeten laten zodat Sonosnet opgebouwd wordt. Zelf heb ik een playbase bedraad aangesloten en de play 1’s in surround staan. Kan je de Beam bedraad aansluiten dan zou een boost niet nodig zijn. Heb de de one’s ook in surround staan?

 

Helder, dank. Zal morgen bellen.

@Erooij , Ik bedoel daarmee dat ik zowel problemen heb met bekabeld dus SonosNet, als via Wifi. Indien ik via SonosNet verbonden was heb ik voor zekerheid mijn Wifi instellingen (op aanrader ander topic) gereset.

Surround is voor de One’s niet ingesteld. Ze staan in zelfde ruimte maar meer om geluid overal gelijk te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou ze dan zeker in surround zetten. De boost weg, de Beam bekabeld aansluiten en de one’s in surround. Bij muziek kan je kiezen voor “volledig”, waarmee je in feite een soort dubbel stereo creëert. 
Wanneer je nu geluid van de tv naar de one’s wilt hebben kan dat voor vertragingen zorgen omdat je met 2 kamers werkt. Bij een surroundopstelling staat alles in 1 kamer.

Reputatie 7

Het lijkt er bijna op of de stroom uitvalt, zeker omdat je zowel bij HDMI als bij TV problemen hebt. Ik zou als het weer voorkomt wat diagnoses sturen en dan bellen met Sonos.

@106rallye Dat is niet het geval. Had ik bij kunnen vermelden: na het uitvallen gaat de Beam oranje knipperen

Reputatie 7
Badge +3

Hier info over de led-lampjes. https://support.sonos.com/s/article/226?language=nl_NL