Beantwoord

sonos net kanaal 1 licht niet op

  • 19 January 2021
  • 15 reacties
  • 546 Bekeken

Sonos net kanaal 1 licht niet op

icon

Beste antwoord door Erooij 21 January 2021, 12:23

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Caramelo,

Mocht je hierover een vraag hebben dan hoor ik die graag, alleen op basis van deze zin kan ik je helaas geen advies geven.

Bij het openen van de Sonos app zowel op iPad als op smartphone bij “systeeminstellingennetwerk “ verschijnt  de lijn sonosnet kanaal 1 vaag en reageert niet bij indrukken rechts

Reputatie 7
Badge +3

Maak je wel gebruik van Sonosnet? Sonosnet verschijnt alleen wanneer je 1 van je componenten rechtstreeks aangesloten hebt aan een router. In alle andere situatie maak je gewoon gebruik van je lokale netwerk en zal je de kanalen moeten aanpassen op je router. 

Reputatie 4
Badge +3

Klinkt alsof je dan een volledig draadloos Sonos-systeem gebruikt, dan zal je het SonosNet-kanaal niet kunnen aanpassen.

 

SonosNet is actief op het moment dat je 1 Sonos product heb aangesloten op je netwerk met een kabel, mocht je hierover twijfelen kan je zelf ook nog controleren of Sonos draadloos of bekabeld is geïnstalleerd

Ik heb inderdaad een volledig draadloos systeem, de Sonos luidsprekers zijn daar in opgenomen .Op de iPad heb ik Sonos feitelijk niet nodig,via YouTube werkt alles perfect zonder Sonos  maar op de smartphone is het wel onmisbaar. Ik moet dus aannemen dat dit nooit zal lukken

Reputatie 7
Badge +3

Je kan je Sonos gewoon bedienen met de Sonos app. Dit heeft niets te maken met Sonosnet of WiFi, ook het kanaalnummer  heeft daar in principe niets mee te maken. 

Niet duidelijk is nu wat nu precies het probleem is. 
 

Het probleem is dat via de Sonos app bij poging tot afspelen de melding komt “geen toelating om...af te spelen.Op internet vindt men nog meerdere gebruikers die het zelfde voor hebben. Op de iPad via YouTube zonder de Sonos app werkt alles perfect, op een smartphone niet. De werking zonder Sonos bewijst dat het probleem bij de Sonos software ligt. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wel even wat anders dan je oorspronkelijke vraagstelling. Ik begrijp nu echter nog steeds niet wat er nu wanneer fout gaat en wat je nu wilt met de ipad of smartphone. Beide apparaten zijn bedoeld om je Sonos in te stellen en om eventuele bronnen te selecteren. Dat er verder wat gedaan kan worden via AirPlay is extra.

De vraag is dus wat voor apparaten heb je, hoe zijn die met internet verbonden, van welke muziekdiensten maak je gebruik en werken die dan wel, of werkt alleen YouTube dan niet via de Sonosapp?

YouTube muziek werkt overigens alleen via Sonos met een betaald abonnement, heb je dat?

Kortom, een hoop vragen. Wanneer je hulp wilt via dit gebruikersforum zal je echt helder moeten maken wat het probleem is en exact aangeven welke foutmelding op welk moment volgt.

Anders morgen met Sonos bellen.

 

Reputatie 7

@Caramelo Heb je de Sonos app in de instellingen de vereiste toestemmingen gegeven? Zie https://www.appletips.nl/ios-toegang-lokaal-netwerk/

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Dan volgt de melding “kan geen verbinding maken tot” en kan je verder ook niet bij je instellingen. Het zou dus m.i. iets anders moeten zijn. Daarom probeer ik er ook achter te komen wat er nu precies wanneer gebeurt en of er überhaupt wat werkt.

Op mijn iPad,gewoon YouTube starten dus zonder Sonos,werkt alles.via AirPlay over gaan naar de luidsprekers, niveau regelen op het scherm. Er is dus niets defect.Maar dat lost het probleem niet op want ik zou liever mijn smartphone gebruiken en dat gaat dus niet.

Reputatie 7

Maar wat is “het probleem”? Als je op je telefoon de Sonos app opent, kun je dan je systeem bedienen, of niet? En op de iPad? Je zegt dat Airplay werkt op je iPad. Op je telefoon dus niet? Kun je een screenshot plaatsen van de melding die je op je telefoon zegt te krijgen?

Kun je vervolgens uitleggen hoe je netwerk eruit ziet? Welke provider, welke router, eventuele access points, meerdere netwerknamen of maar 1, 2.4GHz of 5ghz?

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga het wat simpeler maken. Ik accepteer dat je kennelijk geen behoefte hebt aan de Sonosapp en dat je de werking via de iPad prima vindt (hoe vreemd dit ook is). Heb je misschien een Android telefoon? Deze heeft geen AirPlay en zal dus nooit werking zoals je ipad.

Allemaal.bedankt !

Reputatie 7
Badge +3

????

Dit is net zo onduidelijk als je probleemstelling, maar ach veel plezier van je Sonos. 

Reageer