Beantwoord

Sonos + muziek via TV (Spotify)

  • 29 December 2021
  • 7 reacties
  • 443 Bekeken

Hi,

Ik heb gezocht op het forum, maar het antwoord dat het dichtstbij mijn vraag kwam is dit: 

Maar ik hoop dat er inmiddels een oplossing is voor de Spotify TV app.

Setup: ARC + SUB3 + AMP + 2x rear speakers

TV: Neo QLED 8K 85QN800A

Probleem is als volgt: wanneer ik muziek afspeel via de Sonos app dan hoor ik muziek (vocaal + instrumenten) uit alle boxen: ARC en 2x rear. 

Wanneer ik echter muziek afspeel via de Spotify app van de Samsung TV hoor ik alleen de vocalen uit de ARC en wat achtergrond muziek uit de rear speakers. Ook als ik de rear speakers op +15 zet. Hoe kan ik hetzelfde effect krijgen van de Sonos app via de Samsung TV?

Ik heb het gevoel dat ik een simpele instelling over het hoofd zie. En hoe heet het effect waar ik naar opzoek ben?

Alvast bedankt en fijne feestdagen.

icon

Beste antwoord door Erooij 29 December 2021, 13:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Duidelijk!

Als ik echter via de TV Spotify afspeel en via de Sonos app de Move (enkel) of Fives (stereo) toevoeg, dan wordt het wel volledig afgespeeld.

Een oplossing zou dus kunnen zijn dat de AMP met rear-speakers tijdelijk als een aparte stereopaar wordt gezien wanneer er een muziek app op de TV wordt gebruikt. Maargoed, niet veel mensen hebben hier last van, dus denk niet dat Sonos hier aandacht aan gaat besteden.

Bedankt allemaal!!

Reputatie 7

Die instelling werkt niet voor TV-geluid. Enkel voor als je via de app afspeelt.

Reputatie 7
Badge +3

Deze instelling heeft geen functie bij tv geluid, Het klopt dus dat datgeen verschil maakt. 
Dit heeft alleen invloed op het geluid bij streamen muziek.

Heeft dit ook niet iets te maken met de instellingen die je kunt doen bij je surround speaker namelijk muziek sfeervol of volledig afspelen?

 

Thanks voor het meedenken! Heb zowel Sfeervol als Volledig geprobeerd, de rear speakers blijven alleen de instrumenten tonen.

Heeft dit ook niet iets te maken met de instellingen die je kunt doen bij je surround speaker namelijk muziek sfeervol of volledig afspelen?

 

Je kunt het streamen van muziek niet vergelijken met muziek die je via de tv afspeelt. Dit zijn 2 volledig verschillende technieken. Waarschijnlijk wordt er via de tv app stereo doorgegeven (te zien in de Sonos app bij de volumeregeling) hetgeen resulteert in vrijwel alleen geluid uit de frontspeakers. 

Oke, dat is super jammer om te horen. Bedankt voor je snelle reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het streamen van muziek niet vergelijken met muziek die je via de tv afspeelt. Dit zijn 2 volledig verschillende technieken. Waarschijnlijk wordt er via de tv app stereo doorgegeven (te zien in de Sonos app bij de volumeregeling) hetgeen resulteert in vrijwel alleen geluid uit de frontspeakers.