Beantwoord

Sonos Move laad niet op met USB C lader

  • 24 January 2020
  • 17 reacties
  • 4794 Bekeken

Ik heb zoals Sonos aangeeft een lichtnet adapter aangeschaft van 45w PD icm een usb c kabel. Helaas laad hij niet op. Er blijft een oranje lampje knipperen aan de voorkant. (Zie foto)

Tevens geeft hij in de app ook niet aan hij aan het laden is of dat er percentage bij komt.

Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Tim S 30 January 2020, 08:52

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Kun je een foto plaatsen van de stroomadapter zodat ik het label kan aflezen?

Reputatie 7
Badge +2

Om hier een toevoeging in te plaatsen.

USB-C adapters moeten voldoen aan de volgende waardes: 12V/3A, 15V/3A, 20V/2.25A.
 

Badge

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Move. Met vier verschillende opladers geprobeerd maar telkens zonder resultaat. Opladers van 18W, 40W, 30W en 45W. 

Badge +1

Ook bij mij werkt het niet.

Getest met  verschillende laders. Een 40w Huawei fast lader en de Anker PowerPort Speed 5, 63W 5-poorts USB-oplader, voedingen met Quick Charge 3.0 & Power IQ.

  • 2 x Quick Charge 3.0 outputs: 3.6V-6.5V =3A 6.5V-9V = 2.7A 9V-12V=2A
  • 3 x Power IQ outputs: 5V = 4,8A (2,4A max per port)

En met 4 verschillende kabels getest.

 

Badge +1

Ook bij mij werkt het niet.

Getest met  verschillende laders. Een 40w Huawei fast lader en de Anker PowerPort Speed 5, 63W 5-poorts USB-oplader, voedingen met Quick Charge 3.0 & Power IQ.

  • 2 x Quick Charge 3.0 outputs: 3.6V-6.5V =3A 6.5V-9V = 2.7A 9V-12V=2A
  • 3 x Power IQ outputs: 5V = 4,8A (2,4A max per port)

En met 4 verschillende kabels getest.

 

https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/what-are-people-using-for-usb-c-charger-for-sonos-move-6831348

Badge +1

Deze oplader heb ik getest en werkt  samen met de sonos move.

Samsung snellader 45 W (Ep-TA845) prijs rond de 30,- euro 

Goedemorgen,

 

Sinds enkele dagen ook dit probleem. Heb de Samsung snellader 45 W (Ep-TA845). Werkte tot eind vorige week goed. Nu niet. Wat wel eens werkte, is op de oplader zetten en als er een beetje stroom inzit, hem op de usb te zetten. Zou er een software update zijn geweest?

Badge +1

Goedemorgen, 

Dat is bij mij ook het geval. Als de move leeg is kan ik het niet opladen met de USB c lader.  

De move heeft eerst wat stroom nodig voordat ik hem via USB c kan opladen. 

Ik weet niet of dit eerder wel mogelijk was. 

 

Ik dacht hetzelfde probleem te hebben, vandaar dat ik op dit forum topic uitkwam. Ik had hem aan mijn Mac adapter liggen, maar het batterijlampje bleef oranje knipperen. Wat bij mij de oplossing bleek: gewoon aan de oplader laten liggen. Het leek alsof hij niet oplaadde, omdat het batterijlampje oranje bleef knipperen toen hij aan de USBC-lader lag, maar hij laadde wel degelijk op. Na een minuut of 15 aan de lader ging de Move weer aan. Mijn advies is dus als je dit probleem ervaart en geen andere oplader bij de hand hebt: laat de speaker gewoon een tijdje aan de lader liggen. Je kunt overigens ook aan de oplader zelf voelen of hij oplaadt. Deze wordt dan na verloop van tijd warm.

Badge +1

Bij mij ging het oranje lampje niet eens aan, ook niet na 10 minuten. 

Heeft Sonos al een oplossing? @Customer.help 

Badge +1

Heeft Sonos al een oplossing? @Customer.help 

 

Ik denk niet dat ze er iets aan zullen veranderen.  Je moet gewoon de oplader met de juiste specs kopen.

Ik heb deze aangeschaft en die werkt prima. 

Samsung snellader 45 W (Ep-TA845) prijs rond de 30,- euro 

Het zou mooi zijn als sonos een usb lader zou meeleveren of aanbieden. 

Thanks @hanske. Ik lees echter dat mensen met die specifieke oplader nog steeds problemen hadden met opladen. Het is wel slordig van Sonos ik heb andere apparatuur die gewoon met alle opladers oplaadt. ✌🏼

Badge

Samsung 45 W (Ep-TA845)  gekocht  omdat het hier stond 

Werkt NIET !! pfff

Badge +1

Samsung 45 W (Ep-TA845)  gekocht  omdat het hier stond 

Werkt NIET !! pfff

Zorg dat de move niet helemaal leeg is getrokken.

Niet lullig bedoelt maar weet je zeker dat het een originele Samsung is een geen Ali rommel?

Goedemorgen, 

Dat is bij mij ook het geval. Als de move leeg is kan ik het niet opladen met de USB c lader.  

De move heeft eerst wat stroom nodig voordat ik hem via USB c kan opladen. 

Ik weet niet of dit eerder wel mogelijk was. 

 

Dit heb ik net ook ondervonden, was terug naar speciaalzaak gereden en daar geprobeerd aan een toonzaal model op te laden. Daar laade hij wel op. Wel kut als je hem mee op reis hebt en volledig leeg is. 

Badge +1

Update van mijn bevindingen met de Samsung snellader 45 W (Ep-TA845)  deze is na ruim 16 maanden gebruik gestopt met goed werken. Wat het probleem is weet ik niet maar met de lader is niets mis. 

Ik heb nu de anker port III 65W Pod  aangeschaft samen met een ugreen usb-c haakse kabel.  Dit werkt perfect samen.  

 

https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/anker-powerport-iii-pod-usb-c-snellader-65w-wit

 

https://www.amazon.nl/dp/B083PP7PSS/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_2HE93D1G1CRFXA19MEPY

 

Reageer